BasBQ
Beef en Steak

Black Angus chuck ribs met koffie

 
 
 

p0ng

Tondelzoeker
Berichten
21
chuck1.jpg


Heb voor het eerst Black Angus chuck ribs besteld.


chuck2.jpg


Royaal bestrooid met peper zout en knoflookpoeder (geen foto gemaakt helaas). Na een uurtje of 4 op 100-105 graden met eikenhout zagen ze er zo uit.


chuck3.jpg


Heel stevig nog. Tijd om in te pakken met een scheutje koffie  B-)


chuck4.jpg


Een uur of 4 later waren ze heerlijk zacht geworden.


chuck5.jpg


Sappig, rokerig, en vol diepe rundvleessmaak.


chuck6.jpg


Met een stamppotje van groenten uit ons AH moestuintje.

Viel erg in de smaak hier. Zat wel veel vet aan, maar dat combineerde lekker met de stamppot.
 
Ziet er goed uit zeg. Gaat op de todo!
 
Dat ziet er toch wel h??l erg lekker uit.
Vraagje, waarom heb je voor koffie gekozen en niet voor het veel gebruikte appelsap o.i.d.?
Of kan je in principe alle vloeistoffen naar je eigen smaak gebruiken?
Weet jij, of wellicht iemand anders  hoe dat zit?
Ik hoor het graag.

Grtz,  Hans.
 
Wow!
 
Hans zei:
Dat ziet er toch wel h??l erg lekker uit.
Vraagje, waarom heb je voor koffie gekozen en niet voor het veel gebruikte appelsap o.i.d.?
Of kan je in principe alle vloeistoffen naar je eigen smaak gebruiken?
Weet jij, of wellicht iemand anders  hoe dat zit?
Ik hoor het graag.

Grtz,  Hans.

Toevoegen van vloeistof helpt volgens mij enerzijds om het sappig te houden, maar het voegt natuurlijk ook een extra laag smaak toe. Koffie werkt heel goed met rund. Achteraf zul je het niet meer herkennen als koffie, maar de smaak van het vlees is zeker veranderd.
 
Je kunt gewoon spelen met de vloeistof. Boter en suiker zie je ook vaak. Kwestie van proberen.
En koffie is een bekende toevoeging. Zoek maar eens op red eye gravy ;)
 
Koffie en chocolade samen in een rub werkt ook super op dit heerlijke stukje rund!
 
Over koffie gesproken... Heb een keer een bbq saus (op spare ribs) geproefd die ook met koffie gemaakt was. Iemand een recept toevallig?
 
Mooi gerecht hoor! En mooie toevoeging, die koffie!
 
Dank voor de uitleg, ik ga zeker wat proberen. :) !

Grtz,  Hans.
 
Heb voor het eerst Black Angus chuck ribs besteld

Royaal bestrooid met peper zout en knoflookpoeder (geen foto gemaakt helaas). Na een uurtje of 4 op 100-105 graden met eikenhout zagen ze er zo uit.

Heel stevig nog. Tijd om in te pakken met een scheutje koffie  B-)

Een uur of 4 later waren ze heerlijk zacht geworden.

Sappig, rokerig, en vol diepe rundvleessmaak.

Met een stamppotje van groenten uit ons AH moestuintje.

Viel erg in de smaak hier. Zat wel veel vet aan, maar dat combineerde lekker met de stamppot.
[/quote]

Ziet er geweldig uit. Ik heb 1 vraag: heb je ze uiteindelijk 8 uur op de Q gehad?
4 uur met rub en daarna nog 4 uur in folie met koffie?
Zeker de moeite waard om een keer te proberen!

Thks voor delen!
 
Tom Hendriks zei:
Ziet er geweldig uit. Ik heb 1 vraag: heb je ze uiteindelijk 8 uur op de Q gehad?
4 uur met rub en daarna nog 4 uur in folie met koffie?
Zeker de moeite waard om een keer te proberen!

Thks voor delen!

Ja zoiets.. Heb de dop er om een uur of 4 smiddags op gezet en om 9 uur sochtends gingen ze erop. Toen bleven ze precies mooi warm tot het avondeten :)
 
dennis zei:
Over koffie gesproken... Heb een keer een bbq saus (op spare ribs) geproefd die ook met koffie gemaakt was. Iemand een recept toevallig?

Zoiets? http://www.bbq-nl.com/2010/04/red-eye-ribs-met-cafe-au-lait-barbecue-saus.html
 
Hmm, die had ik ook nog niet gezien blijkbaar. Ook maar mee aan de slag :), bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan