Beef en Steak

Bird in a Cage

Rdj

Gerijpt
V/d week de tripod set van Petromax binnen gekregen. Ik wou deze set hebben omdat ik meer bbq beleving wil , dus meer direct met vuur en temperatuur bezig te zijn .
Ik weet wel dat een kamado veel makkelijker werkt en sneller is door het ook een (oven) is en vind het nog steeds een top ding, maar soms wil ik meer echt bbq beleving hebben .
Dus vandaar deze aanvulling.
IMG_2872.jpeg

Gisteren voor het eerst gebruikt en er hele kip in de gevogelte kooi van Petromax .
Heb voor de hele sessie elzenhout gebruikt.
Omdat er best wat wind stond heb ik de kip recht boven het vuur gehangen , als er geen wind stond zou ik hem naast het vuur hebben gehangen.
Ben begonnen met de kip vrij hoog op te hangen maar kon snel omlaag om de hitte en rook te pakken.
IMG_2874.jpeg
IMG_2884.jpeg
IMG_2887.jpeg

Om de 20 min heb ik hem een slag gedraaid, dit gaat gemakkelijk door de ophang ogen die rondom de kooi zitten.
De kip heeft 3 uren boven het vuur gehangen. Daarna heb ik hem gepulled en met zweet baby Rays honey bbq saus een broodjes Pulled chicken gemaakt. Heerlijke kip met lichte rook smaak . De kip zelf had ik onderhuids met zelfgemaakte kruiden boter gesmeerd en ook de buitenkant in de kruidenboter en er een rub overheen gestrooid.
De rub had ik niet zo veel suiker in in verband met verbranden ervan.
IMG_2869.jpeg
IMG_2870.jpeg
IMG_2893.jpeg
IMG_2895.jpeg
IMG_2900.jpeg

En wat vond ik ervan van deze manier van bbqen, GEWELDIG 🤩 en ja er is een veel sneller manier om je kip te bereiden met de zelfde rook smaak.En zeker niet geschikt voor een luie bbqer.
Maar het gaat om de echte bbq beleving, het continue bezig zijn met vuur en je product maakt het voor mij meer een beleving wat ik wat miste bij mijn kamado.
Dus een perfecte aanvulling om die verlangen te beleven.

IMG_2889.jpeg

Laatst bewerkt:
Wow, wat 'n mooi avontuur en wat een heerlijke tuin!

• Geweldig
Waarderingen: Rdj
"Chick in a cage" en zo een mooie tuin je zou er opgewonden van worden :)
Leuk om te doen!

• Haha
Toevallig gisteren in Duitsland bij een bevriende wijnboer heeft hij mij ook kennis laten maken met deze manier van bereiden.

Hij bleef het rooster continu laten draaien in een cirkel boven het vuur ,zodat alle stukken evenveel warmte pakte en niet zo snel verbrand.
1000018209.jpg
we hebben echt super gegeten

Toevallig gisteren in Duitsland bij een bevriende wijnboer heeft hij mij ook kennis laten maken met deze manier van bereiden.

Hij bleef het rooster continu laten draaien in een cirkel boven het vuur ,zodat alle stukken evenveel warmte pakte en niet zo snel verbrand.Bekijk bijlage 80258we hebben echt super gegeten
Prachtig plekje daar om te bbqen.
En wat vind je ervan om zo eens te Qen.

Prachtig plekje daar om te bbqen.
En wat vind je ervan om zo eens te Qen.
Vond het erg leuk om te doen en actiever.
Hij bleef continu tegen rooster duwen om het te laten circuleren boven vuur.
Was ook er verrast door resultaat.
Hij gebruikte oude wijnstronken om te stoken.

Denk dat ik nu ook zoiets ga maken ,naast de rest van de bbq's.

Maar moet eerst de hottub afmaken.

Jij hebt trouwens ook een mooie tuin

• Geweldig
Mooi speeltje, mooie foto’s en een lekker stukkie tuin 🙂.

• Geweldig
Prachtige opstelling. Ook ik heb dit ooit in Duitsland gezien in het groot.
Continu draaien boven het vuur of er vanaf, daar noemden ze het schwenkbraten als ik me niet vergis.

• Geweldig
Heerlijk Rdj!
Lekker fikkie stoken en de OER mens uithangen 👌
(moet je na gaan als je daar zo een stuk dino dijbeen op hebt hangen ? :eek:🤣)

• Haha
Prachtige opstelling. Ook ik heb dit ooit in Duitsland gezien in het groot.
Continu draaien boven het vuur of er vanaf, daar noemden ze het schwenkbraten als ik me niet vergis.
Dat klopt , ben ook van plan om hem ook te gebruiken op vakantie’s in Duitsland, mooi bij de Rhein 😄

Schwenkbraten Am Rhein...... :unsure: Klinkt als een mooie locatie.
Is het ook, kom er al jaren.
We staan altijd met caravan aan de oever met een beton trapje naar beneden waar je mooi fikkie stoken mag .
Hier nog met de kids van het zomer marshmallows roosteren

IMG_2915.jpeg

Heel gaaf!

Op deze manier kook ik vaker voor grote groepen.

Lekker in het bos fikkie stoken en eten verzorgen.

IMG_5665.jpeg

IMG_5681.jpeg

Ook thuis hebben we een grote vuurschaal waar regelmatig op gekookt wordt.

• Geweldig
Terug
Bovenaan Onderaan