BasBQ
Beef en Steak

Bijna frisbee pizza's

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Mijn vrouw verklaarde me voor gek, maar ik heb het toch gedaan. In ze zeikende regen de Q aangestoken, pizza steen erop en op warmen maar. Na 30 minuten had de q een temperatuur van circa 300 graden. De 2 branders onder de steen uitgezet, de andere 2 vol aan laten staan.
"s morgens vroeg had ik pizza deeg al gemaakt en na 2 uur rijzen in 4 stukken gedeeld. Vervolgens met de hand 3 bollen tot pizza bodems gevormd. De 4e heb ik met de deegroller gedaan (die was uiteindelijk het dunst en het lekkerst!!). 's morgens ook verse tomatensaus gemaakt. Pizza bodems belegd met tomatensaus, mozarella en parmaham. Nadat de pizza klaar was nog snel voorzien van rucola en een beetje olijfolie en aanvallen maar. Helaas geen foto's van de pizza's op de Q. Ik had al genoeg moeite om de pizza's op tafel te krijgen zonder dat ze als frisbee door de tuin zouden vliegen.


 
 
Ceriel zei:
Lust ik!
Vanwaar de naam "bijna frisbee pizza's"?
Er stond vanmiddag bij ons zoveel wind dat de eerste bijna van de pizza schep af vloog toen ik hem naar binnen wou brengen. Kon de pizza nog net vangen met een brandblaar op mijn duim als gevolg (van de gesmolten mozzarella) :(
 
lekker hoor, stoere actie met dit weer
 
Nou die ziet er wel lekker uit.

alleen stond er toch niet genoeg wind om dat gras er af te blazen.
 
Dacht dat ik de enige gek was afgelopen weekend buiten in de regen :)
 
Geen pizza gemaakt , maar wel halsbrekende toeren uitgehaald om lekkere spulletjes heel binnen te krijgen. :)
 
Ren? de Rooij zei:
Dacht dat ik de enige gek was afgelopen weekend buiten in de regen :)


Vergat een sfeer plaatje de groenige waas is van de visplu :)

 
Mooie accesoire hoor!
 
McPeet zei:
Ceriel zei:
Lust ik!
Vanwaar de naam "bijna frisbee pizza's"?
Er stond vanmiddag bij ons zoveel wind dat de eerste bijna van de pizza schep af vloog toen ik hem naar binnen wou brengen. Kon de pizza nog net vangen met een brandblaar op mijn duim als gevolg (van de gesmolten mozzarella) :(

WHOEHAHAHAHAAAAA
Frisbee Pizza's valt dus onder de seizoensgerechten ;-)
 
Het zou super stoer zijn als je het vandaag nog eens probeert buiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan