BasBQ
Beef en Steak

Bij deze dan

 

lucje_b

Tondelzoeker
Berichten
21
Hoi BBQ'ers,

Bij deze stel ik me even voor en neem ik jullie mee in mijn 1e keer BBQ'en op m'n nieuw kamado en geef ik jullie een kleine blik in mijn leventje. Teaser: Het was een groot fiasco :eek:
Na al wat jaartjes te hebben gehobbyd op een gasBBQ ben ik me wat meer gaan verdiepen in met name het low & slow. Al eens PP uit de Ducht oven gemaakt, Spare Ribs en BCC van de gasBBQ en wat receptjes uit een van de boeken van smokey goodness klaargemaakt. Dus om wat meer te kunnen hobbyen wilde ik mezelf wel eens op een kamado trakteren. Alleen heb ik helaas niet heel veel tijd in mijn hectische leventje als jonge vader van een peuter (2,5 jaar) en een baby (2 maanden) en vond ik het toch wel een erg duur grapje om meteen een grote jongen aan te schaffen. Totdat er een leuke aanbieding voorbij kwam voor een Kamado van Berghoff. Met een grill-oppervlak van 33 cm aan de kleine kant, maar je moet ergens beginnen. En iets over houden om over te dromen...
Zodoende staat er hier inmiddels al een paar weekjes een kamado die helaas pas één keer aan is geweest. Eerst moest ik me natuurlijk inlezen en heb ik aardig wat uurtjes op het internet doorgebracht en op deze site. Vervolgens toch maar eens de Q opgestookt en dat ging eigenlijk best prima. Hij was op tijd op temperatuur en ik stond op het punt om het vlees op de Q te gooien. Toen werd de peuter ziek en spuugde over de kast, bank, vloer en ondergetekende heen. Vervolgens was het even alarmfase 1 en ondertussen begon de baby aan zijn dagelijkse buikkrampjes. Dus moeder met peuter onder de douche en vader dweilen en daarna wandelen met de baby. Het bijgerecht was aardappeltjes uit de oven, dus die heb ik al wandelen opgegeven. Een walking diner is er niks bij. Toen de rust weder was gekeerd in huize Luc begonnen we aan de 2e gang: Courgetten van de Q zo gaar als snot en ondertussen kon het vlees terug op de Q. Die was nog mooi 65 graden. U begrijpt, de derde gang was een stukje vlees zo taai als een schoenzool.
Al met al kan ik er nu wel om lachen, maar van een paar mooie foto's is het helaas niet meer gekomen ;-)
 
Luc, welkom op het Genootschap.

vervelend om te lezen dat de eerste keer een fiasco was, maar dit soort dingen gebeuren helaas.
vraagje, heb je een ‘plate setter’ je kamado?
 
Luc, op naar betere Q ervaringen. Succes
 
Vanaf nu aan kan het alleen maar beter
En zolang er verder geen persoonlijke ongelukken plaatsvinden is er morgen weer een dag!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
@Frits die heb ik ja. Zat er niet standaard bij, dus meteen eentje bij besteld. Wel bijzonder dat ze kamados zonder plate setter verkopen. Al was dit gelukkig een heel eenvoudig stukje vlees dat er ‘gewoon’ op kon.
Binnenkort maar eens low en slow wat leuks maken.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Wel bijzonder dat ze kamados zonder plate setter verkopen.
Dat doet het hele grote groene merk ook hoor. ;)

Welkom in ieder geval!
Hier thuis ongeveer dezelfde leeftijden met kinderen, dus ik ken het haha
 
Welkom bij het genootschap

op naar de volgende run met de Q , met meer rust hopelijk 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan