BasBQ
Beef en Steak

Big Poppa Smoker

 

Roker

Kooltjesharker
Berichten
121
Afgelopen vrijdag een mooie ton op de kop getikt voor mijn nieuwe project : ik wil een UDS gaan bouwen met behulp van de "Big Poppa Smoker" drumkit, een kant en klare kit waarmee je bijna zeker bent van een mooi resultaat (althans dat hoop ik dan he). Deze kit is in Nederland te koop bij Vuur en Rook :http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/BIGPOP01--big-poppa-smokers.html?_globalsearch=big%20poppa%20smoker.

Zoals gezegd een mooie ton zonder ribbels en zonder coating gekocht voor ? 12.50 op Marktplaats. Ton was kennelijk gebruikt voor transport van lijm, met een plastic zak erin. Aan de binnenkant hoeft dus niets te worden uitgebrand.




Bij de verfwinkel een goede afbijt aangeschaft, want ik had niet zoveel zin om een paar uur te lopen schuren en krabben. Het was niet goedkoop, maar wel absoluut een aanrader. Voor de ge?nteresseerden heb ik nog even een foto van het etiket gemaakt.



Ton ingesmeerd met afbijt en 20 minuten in laten trekken. Daarna even licht met de krabber er overheen, en het resultaat is hieronder te zien. Echt superspul! Vanavond nog een tweede keer op de resterende plekjes, en dan is hij schoon!



Komende zaterdag ga ik de kit bij Rook en Vuur ophalen. Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop met wat foto's!
 
Ben hier wel erg benieuwd naar, dit leek mij ook voor mij als klusser met twee linkerhanden ook wel een mogelijkheid om zo'n mooie UDS in elkaar te kunnen sleutelen. Blijf dit even volgen...

PS: Volgens mij wordt er hier op het forum ook bij "schone" vaten geadviseerd toch de binnenkant schoon te branden, er zit toch vaak een soort coating op meen ik ooit eens gelezen te hebben.

Anyhow.....succes!
 
Wordt een mooie, succes met de bouw
 
MidVe zei:
PS: Volgens mij wordt er hier op het forum ook bij "schone" vaten geadviseerd toch de binnenkant schoon te branden, er zit toch vaak een soort coating op meen ik ooit eens gelezen te hebben.

Ik dacht zelf dat de binnenkant van schone vaten alleen ingevet zijn om roesten te voorkomen, en dat ze niet uitgebrand hoeven te worden.  Maar misschien kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
 
Dat wordt vast een heel mooi apparaat... geinig pakketje... maar Ugly is 'ie niet hoor!
 
als t ingevet is moet t dr ook uit dus neem de aceton fles en zie maar.
anders wordt t alsnog de fik dr in :D

 
Beetje vuur in de ton kan nooit kwaad...

Altijd leuk om met een gegronde reden een fors fikkie te stoken...

Ik zeg.... DOEN....  :D
 
Dat gaat helemaal goedkomen. Succes
 
dat word een hele mooie  de bps kit is echt super    koop er ook een paar mooie wielen bij dan is die  smoker makkenlijk verplaatsbaar.
 
Succes, zo te zien een hele klus maar het eindresultaat zal super zijn...
 
Jer76 zei:
koop er ook een paar mooie wielen bij dan is die  smoker makkenlijk verplaatsbaar.

Was ik zeker van plan!
 
Het vat is inmiddels helemaal schoon (inclusief de onderkant).



Dit weekend eerst de diverse gaten boren, alles nog eens schuren, ontvetten en in de hittebestendige verf zetten. Om weer eens iets anders te proberen dan het standaard matzwart, heb ik een spuitbus met antracietgrijs op de kop getikt. Had ik volgens mij ook bij de build van Erwin gezien, wordt volgens mij wel mooi!

 
Dat gaat de goede kant op!
 
Roker zei:
Het vat is inmiddels helemaal schoon (inclusief de onderkant).

Dit weekend eerst de diverse gaten boren, alles nog eens schuren, ontvetten en in de hittebestendige verf zetten. Om weer eens iets anders te proberen dan het standaard matzwart, heb ik een spuitbus met antracietgrijs op de kop getikt. Had ik volgens mij ook bij de build van Erwin gezien, wordt volgens mij wel mooi!


Ik ben bang dat je dat met 1 spuitbus niet gaat redden..
 
Ceriel zei:
RobbyV zei:
Ik ben bang dat je dat met 1 spuitbus niet gaat redden..
Dat weet ik bijna zeker...
Doe je er nog primer onder?

Als jullie dat zo zeggen, ben ik ook bang dat ik het niet met 1 bus ga redden  :p

V.w.b. die primer, op de spuitbus staat dat primer niet nodig is, alleen vetvrij maken... wat raden jullie aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan