BasBQ
Beef en Steak

Big Green Egg scharnier

Pieter

Tondelzoeker
Berichten
17
Omdat ik wat probleempjes had met mijn scharnier van bge een nieuw model scharnier gekregen. Eerste indruk is positief. Kijken hoe deze zich na enige tijd houdt.

wel superservice van greeneggtotaal en BGE.
Daar heb je dan mooi geluk mee. Ik heb eveneens veel onderbeet problemen met mijn BGE. De dealer doet daar jammer genoeg niets aan. Misschien is er geen ondersteuning vanuit BGE, of heeft de dealer meer de focus op verkopen ipv op de service. In het voorjaar gaat hij op marktplaats en komt er een andere. Voor mij geen BGE meer. Grote beloften maar ik ervaar geen enkele poging tot service als het erop aan komt.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je dan mooi geluk mee. Ik heb eveneens veel onderbeet problemen met mijn BGE. Rookovens.com doet daar jammer genoeg niets aan. In het voorjaar gaat hij op marktplaats en komt er een andere. Voor mij geen BGE meer. Grote beloften maar geen garantie als het erop aan komt.
Je hebt dan ook wel een 5 jaar oud topic uit de sloot gevist 👀 desalniettemin enorm vervelend, succes met de afhandeling/verkoop...
 
Pieter, je kan je scharnier makkelijk zelf aanpassen en goed zetten. Even helemaal losmaken en volgens de instructies opnieuw monteren.
Daar zijn ook YouTube filmpjes over.
 
Pieter, je kan je scharnier makkelijk zelf aanpassen en goed zetten. Even helemaal losmaken en volgens de instructies opnieuw monteren.
Daar zijn ook YouTube filmpjes over.
Dank voor de tip Frits. Ik weet het. De deksel zit dan weer een tijdje goed. Bij low en slow zijn er weinig problemen maar wanneer de BBQ boven de 180 graden komt is de overbeet na ca. 5 BBQ sessies weer terug. Het vilt verouderd dan snel (doordat de deksel niet meer goed sluit verbrand het) en het sleutelen begint dan weer opnieuw. Ik heb hier tijden mee geleefd, maar ik begin het een beetje zat te worden. Ik ben zelf werktuigbouwkundige van beroep, en snap daarom ook hun nieuwe ontwerp, waarin ze de eerdere ontwerpfout zo goed mogelijk proberen te verhelpen. Maar als je de kosten van een nieuw model scharnier optelt met een nieuwe vilt set erbij, dan heb ik meer zin in een geheel nieuwe BBQ. Je kunt nu andere kamado's kopen met een veel verfijnder ontwerp. Denk aan de dubbele aardewerken rand waarbij je de dekselring opsluit. Ik denk daar ernstig over na temeer omdat ik op dit punt service zou verwachten. Er is niets stuk, er is iets structureels mis. Dit topic bewijst dat en de vele YouTube filmpjes die eraan gewijd zijn ook. Deze early adopter is na jaren BBQ-en geen actieve referent meer.
 
Laatst bewerkt:
@Pieter dat is vervelend. Sinds ik het nieuwe scharnier heb sluit hij prima ook na diverse hot sessies. Heb toen ook gelijk het vilt vervangen door een fiberglass band werkt fantastisch.
 
Dank voor de tip Frits. Ik weet het. De deksel zit dan weer een tijdje goed. Bij low en slow zijn er weinig problemen maar wanneer de BBQ boven de 180 graden komt is de overbeet na ca. 5 BBQ sessies weer terug. Het vilt verouderd dan snel (doordat de deksel niet meer goed sluit verbrand het) en het sleutelen begint dan weer opnieuw. Ik heb hier tijden mee geleefd, maar ik begin het een beetje zat te worden. Ik ben zelf werktuigbouwkundige van beroep, en snap daarom ook hun nieuwe ontwerp, waarin ze de eerdere ontwerpfout zo goed mogelijk proberen te verhelpen. Maar als je de kosten van een nieuw model scharnier optelt met een nieuwe vilt set erbij, dan heb ik meer zin in een geheel nieuwe BBQ. Je kunt nu andere kamado's kopen met een veel verfijnder ontwerp. Denk aan de dubbele aardewerken rand waarbij je de dekselring opsluit. Ik denk daar ernstig over na temeer omdat ik op dit punt service zou verwachten. Er is niets stuk, er is iets structureels mis. Dit topic bewijst dat en de vele YouTube filmpjes die eraan gewijd zijn ook. Deze early adopter is na jaren BBQ-en geen actieve referent meer.

wat verwacht je nu? dat big green egg alle oude modellen gaat vervangen door nieuwe?

Als ik een aantal jaar geleden een wagen gekocht heb en er is een nieuw model krijg ik toch niet de nieuwe.
Wat een scheefgetrokken redenering.

Je kan perfect het nieuwe scharnier kopen en dan werkt alles naar behoren.

Ik wens je succes met een andere merk, alsof je daar beter bij gaat zijn :ROFLMAO:.
 
Even voor de zekerheid Pieter, zeg je nou dat je voor de kosten van een nieuw scharnier en vilt net zo goed een nieuwere en betere kamado kan kopen dan je BGE die je hebt staan? Waar komt die haat vandaan? Gun jezelf een mooie upgrade en rook nog lekker decennia door!
 
Jullie begrijpen het helemaal. Helaas ben ik niet zo'n BGE fan meer. BGE is zwaar overrated en ik raad iedereen aan niet voor een merk te gaan, maar goed rond te kijken wat er voor dat geld allemaal nog meer te koop is. Sorry. Ik zie om mij heen vele betere Kamado's voor veel minder geld. @Stijn, ik heb geen verwachtingen uitgesproken. Jij doet aan invulkunde en dan gaan inderdaad jouw conclusies scheef. Ik denk niet dat ik het nieuwe type scharnier koop. @Sander72, ik haat niet. Dat past niet bij me. Ik gun idereen het beste. Ik ben slechts tot de conclusie gekomen dat de BGE service niet zo goed is als het lijkt. En dat mag bekend worden, toch? Neem bijvoorbeeld de lippen uit het nieuwe scharnier-ontwerp die de ring op z'n plek houd. Ik zou het fijn vinden als BGE deze passend zouden maken voor het eerste type dekselring en vervolgens los zou verkopen in een upgrade setje. Kleine moeite, winstpakker en je helpt de mensen die een van de eerste BGE's gekocht hebben. De ringen van het oude type scharnier schuiven gewoon te gemakkelijk. En geloof me, ik heb redelijk m'n best gedaan om het goed te krijgen.
De huidige oplossing is deze:
Nieuw type scharnier 232 + schroevensetje 23,50 + vilt 38,95 = 294 euro.
Best een flink bedrag voor het fixen van een issue die de klanten van BGE niet zelf verzonnen of veroorzaakt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Jullie begrijpen het helemaal. Ik ben helaas niet zo'n BGE fan meer. BGE is zwaar overrated en ik raad iedereen aan niet voor het merk te gaan, maar goed rond te kijken wat er voor dat geld allemaal nog meer te koop is. Sorry. Ik zie om mij heen vele betere Kamado's voor veel minder geld. @Stijn, ik heb geen verwachtingen uitgesproken. Jij doet aan invulkunde en dan gaan inderdaad jouw conclusies scheef. En nee, ik koop niet het nieuwe type scharnier. @Sander72, ik haat niet. Dat past niet bij me. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de BGE service niet zo goed is als het lijkt. Neem bijvoorbeeld de lippen uit het nieuwe scharnier-ontwerp die de ring op z'n plek houd. Ik zou het fijn vinden als BGE deze passend zouden maken voor het eerste type dekselring en vervolgens los zou verkopen in een upgrade setje. Kleine moeite, winstpakker en je helpt de mensen die een van de eerste BGE's gekocht hebben. De ringen van het oude type scharnier schuiven gewoon te gemakkelijk. En geloof me, ik heb redelijk m'n best gedaan om het goed te krijgen.
De huidige oplossing is deze:
Nieuw type scharnier 232 + schroevensetje 23,50 + vilt 38,95 = 294 euro.
Best een flink bedrag voor het fixen van een issue die de klanten van BGE niet zelf verzonnen of veroorzaakt hebben.
Als een BGE niet goed genoeg is voor jou dan zou het denk ik beter zijn om een andere hobby te gaan zoeken en verder in de keuken te gaan koken. Je zou eventueel nog een Primo kunnen proberen maar ik vrees dat je daar ook veel commentaar op gaat hebben.
Dan heb je de echte toppers wel gehad onder de Kamado's.
 
Jullie begrijpen het helemaal. Ik ben helaas niet zo'n BGE fan meer. BGE is zwaar overrated en ik raad iedereen aan niet voor het merk te gaan, maar goed rond te kijken wat er voor dat geld allemaal nog meer te koop is. Sorry. Ik zie om mij heen vele betere Kamado's voor veel minder geld. @Stijn, ik heb geen verwachtingen uitgesproken. Jij doet aan invulkunde en dan gaan inderdaad jouw conclusies scheef. En nee, ik koop niet het nieuwe type scharnier. @Sander72, ik haat niet. Dat past niet bij me. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de BGE service niet zo goed is als het lijkt. Neem bijvoorbeeld de lippen uit het nieuwe scharnier-ontwerp die de ring op z'n plek houd. Ik zou het fijn vinden als BGE deze passend zouden maken voor het eerste type dekselring en vervolgens los zou verkopen in een upgrade setje. Kleine moeite, winstpakker en je helpt de mensen die een van de eerste BGE's gekocht hebben. De ringen van het oude type scharnier schuiven gewoon te gemakkelijk. En geloof me, ik heb redelijk m'n best gedaan om het goed te krijgen.
De huidige oplossing is deze:
Nieuw type scharnier 232 + schroevensetje 23,50 + vilt 38,95 = 294 euro.
Best een flink bedrag voor het fixen van een issue die de klanten van BGE niet zelf verzonnen of veroorzaakt hebben.
Bge is een zeker wel een goed merk maar inderdaad belachelijk duur . Voor minder zijn er zeker hele degelijke kamado's te krijgen.
Maar voor €294 zeker niet .
Zou wel voor de upgrade gaan en dan kun je nog lang met je bge mee .
Elk merk heeft wel zijn mankement.
Maar doe waar jij blij van word 😄.
Ben benieuwd waar voor je gaat .
 
btw. draadje gesplitst
 
Ik denk dat er voor 294 + marktplaats-prijs BGE-L wel iets fijns te koop is. Ik vervang wel eerst het vilt en zal de deksel nog 1x goed afstellen voordat ik hem verkoop. Ik wil iemand anders wel iets goeds leveren en zal er zeker bij vertellen welke problemen hij kan verwachten. Ik ben het bijstellen in ieder geval beu en ik zou graag willen dat mensen goed voorgelicht worden voordat ze besluiten welk merk en type kamado ze kopen. Als je 1400 euro uitgeeft verwacht je iets goeds te kopen zonder hardnekkig probleem dat zich al na een zomertje BBQ-en manifesteert. Ik hoop dat mijn reactie daaraan bijdraagt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een op het oog die je wilt
 
Zelf zou ik de upgrade van €300 nemen. Als KJ gebruiker ben ik er zeker van dan BGE toch nog dat trapje hoger zit. Ieder moet dan voor zichzelf uit maken of het de meerprijs waard is.

Ben ook benieuwd welke je op het oog hebt.
 
Zodra er een oplossing gekomen is, zal ik het eindresultaat hier beschrijven.
 
Ik durf wel €300,- voor jou BGE te geven. En daarbij houd je die €300 van het scharnier in je zak. Kan je voor €600 een grill gurgu gaan kopen. Die zijn er ook in mooie hippe kleuren.
Hey, dit wilde ik net voorstellen.... 🤣
 
Volgens mij is de algemene tendens op het forum dat de grote merken, waaronder BGE, een uitstekende service leveren. Het zijn over het algemeen juist de goedkopere merken of merkloze varianten die voor service problemen zorgen.

Ieder merk heeft wel eens problemen, dat is ook logisch als je werkt met zulke wisselende temperaturen.

Neem eens direct contact met BGE zelf in plaats van met je dealer. Wellicht is het juist de dealer die niet zo happig is op het leveren van service.
 
Terug
Bovenaan Onderaan