Hi allemaal
Vorige week vrijdag was t prachtig weer en verjaardag dochter gevierd met BIg Burgers en Beercan Chicken.
De beercan chicken eerst gedaan en daarna de burgers.
De beercan chicken was nu de tweede run voor mij. H???l stuk lekkerder, veel positief geluid van de gasten, dus geslaagd.
Anders gedaan: Vleugeltjes een reep alufolie gegeven, dit was een hele goede tip, nu konden we die ook lekker opeten!
Ik heb minder geknepen met zuurstof.
De kip stond onder de ventilatieopening.
Veel minder gekeken, en met 1 uur 20 minuten eraf gehaald. De temperatuur van Borst en Dij had ik genoteerd en daar zat het net iets boven, niet veel.
Ingepakt in folie. 10 minuten gerust.
Daarna in stukken gesneden en geserveerd met de salade en aardappels.
De voorbereiding was gelijk als die van de eerste keer.
24 uur van tevoren insmeren met olie vermengd met rozemarijn en tijm en teentje knoflook.
Inrubben met de santamaria BCC kruiden.
Onder de huid gedaan dat was ook erg lekker, idd! Dat is wel een must, want vorige keer niet gedaan.... Even lastig maar zoveel lekkerder.
Gewoon Heineken erin gegoten in de houder. restantje gebruikt om hout te weken.
Volgende keer eens hickory aanschaffen, want wat ik nu heb is niks bijzonders.
Burgers dan:
In de ochtend het gehakt gemixed met de Noskos kruidenmix, Pimp ya Burger Dust.
Alles aangehouden, behalve de pittige paprikapoeder en de worchestersaus, die waren ongemerkt opgeraakt. Todolijstje!
Dan maar meer gewone gerookte paprikapoeder en iets meer ketchup met jalapeno.
De burgers waren erg lekker, iedereen had een lekkere volle buik na afloop.
tot grills
enjoy de foto's
B-)
Die aardappels is een simpel receptje van mijn dochter, en het kwam uit de oven.
Het zijn aardappels overgoten met olie en groene kruiden met knoflook, ieder plakje een stukje spek of ui er tussen en dan aan een stok rijgen,
tot de volgende run maar weer, zal niet lang meer duren hoop ik
mzzls
Marcel
Vorige week vrijdag was t prachtig weer en verjaardag dochter gevierd met BIg Burgers en Beercan Chicken.
De beercan chicken eerst gedaan en daarna de burgers.
De beercan chicken was nu de tweede run voor mij. H???l stuk lekkerder, veel positief geluid van de gasten, dus geslaagd.
Anders gedaan: Vleugeltjes een reep alufolie gegeven, dit was een hele goede tip, nu konden we die ook lekker opeten!
Ik heb minder geknepen met zuurstof.
De kip stond onder de ventilatieopening.
Veel minder gekeken, en met 1 uur 20 minuten eraf gehaald. De temperatuur van Borst en Dij had ik genoteerd en daar zat het net iets boven, niet veel.
Ingepakt in folie. 10 minuten gerust.
Daarna in stukken gesneden en geserveerd met de salade en aardappels.
De voorbereiding was gelijk als die van de eerste keer.
24 uur van tevoren insmeren met olie vermengd met rozemarijn en tijm en teentje knoflook.
Inrubben met de santamaria BCC kruiden.
Onder de huid gedaan dat was ook erg lekker, idd! Dat is wel een must, want vorige keer niet gedaan.... Even lastig maar zoveel lekkerder.
Gewoon Heineken erin gegoten in de houder. restantje gebruikt om hout te weken.
Volgende keer eens hickory aanschaffen, want wat ik nu heb is niks bijzonders.
Burgers dan:
In de ochtend het gehakt gemixed met de Noskos kruidenmix, Pimp ya Burger Dust.
Alles aangehouden, behalve de pittige paprikapoeder en de worchestersaus, die waren ongemerkt opgeraakt. Todolijstje!
Dan maar meer gewone gerookte paprikapoeder en iets meer ketchup met jalapeno.
De burgers waren erg lekker, iedereen had een lekkere volle buik na afloop.
tot grills
enjoy de foto's
B-)

Die aardappels is een simpel receptje van mijn dochter, en het kwam uit de oven.
Het zijn aardappels overgoten met olie en groene kruiden met knoflook, ieder plakje een stukje spek of ui er tussen en dan aan een stok rijgen,
tot de volgende run maar weer, zal niet lang meer duren hoop ik
mzzls
Marcel