BasBQ
Beef en Steak

Bifteki me tiri (Griekse gehakt balletjes gevuld met kaas)

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Op de valreep toch maar een Grieks gerecht gemaakt. Het zijn Griekse gehakt balletjes gevuld met kaas geworden. Omdat mijn vrouw geen feta lust kreeg ze balletjes gevuld met jong belegen kaas.
Gehakt gemengd met ei, 2 eetlepels fijn gesneden munt, 1 eetlepel peterselie, paprikapoeder, komijn, heel fijn gesneden uitje, zout, citroensap en wat paneermeel. Alles goed mengen, moet niet te plakkerig zijn, anders nog wat paneermeel toevoegen.
Gehakt in stukken verdelen en daar een vierkant van circa 5x5x1 cm van maken. Leg daarop wat kaas (feta en jong belegen in ons geval). Vouw het gehakt om de kaas heen, en zet even weg in de koelkast om op te stijven.
Ik heb er McPeet potatoes bijgegeten, gevuld met ontbijtspek en knoflook. Gegrilde venkel, gegrilde Little gem sla en wat turkss brood.
Mijn vrouw wist niet wat we gingen eten maar vond de gehaktballetjes naar Griekenland smaken. Mooier compliment kon ik niet krijgen.


De ingredi?nten

Goed mengen

Kaas erop

Kaas "verstopt"

4 zijden van strepen voorzien

Rest van het garnituur

Gegrilde sla met balsamico, olie en Parmezaanse kaas

We hebben weer heerlijk gegeten, maar was eigenlijk iets te veel

Bedankt weer voor het kijken
 
Lekker hoor. Lust ik!
 
Mmmm dat ziet er lekker uit!!!
 
Lekker bezig geweest hoor!
 
Ik de k dat ik die ga bestellen in Griekenland volgende maand!
 
Lin zei:
Ik de k dat ik die ga bestellen in Griekenland volgende maand!

Dat zou een uitdaging kunnen worden Linda. Ik heb laatst begrepen dat Bifteki een gerecht is wat de Grieken speciaal voor " andere" landen hebben uitgevonden. Net als veel gerechten van de Chinees, die kun je ook in China niet vinden. Dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken, breng je verslag uit?
 
Kan ze verplaatst worden naar het recepten gedeelte? dan kan ik deze op mijn todo zetten, zodat ik deze makkelijk kan terugvinden.
Zou voor de foto-wedstrijd eigenlijk verplicht moeten zijn om het draadje in het receptengedeelte aan te maken :)
 
Thx :)
 
Dominique zei:
Lin zei:
Ik de k dat ik die ga bestellen in Griekenland volgende maand!

Dat zou een uitdaging kunnen worden Linda. Ik heb laatst begrepen dat Bifteki een gerecht is wat de Grieken speciaal voor " andere" landen hebben uitgevonden. Net als veel gerechten van de Chinees, die kun je ook in China niet vinden. Dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken, breng je verslag uit?

haha, gezien de huidige situatie zal het zowieso een uitdaging worden om er iets te bestellen.... we zullen zien. Maar uit voorgaande jaren weet ik dat Bifteki wel op het menu staat daar maar of het zo lekker is als deze?...
 
Lin zei:
Dominique zei:
Lin zei:
Ik de k dat ik die ga bestellen in Griekenland volgende maand!

Dat zou een uitdaging kunnen worden Linda. Ik heb laatst begrepen dat Bifteki een gerecht is wat de Grieken speciaal voor " andere" landen hebben uitgevonden. Net als veel gerechten van de Chinees, die kun je ook in China niet vinden. Dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken, breng je verslag uit?

haha, gezien de huidige situatie zal het zowieso een uitdaging worden om er iets te bestellen.... we zullen zien. Maar uit voorgaande jaren weet ik dat Bifteki wel op het menu staat daar maar of het zo lekker is als deze?...

Ok! Laat het me weten dan!

Ik las vorige week een recensie van een grieks restaurant ( en de recensent was zelf Grieks) en daarin stond dat het dus niet echt een grieks gerecht zou zijn. Maar misschien afhankelijk van waar je zit in Griekenland, bedenk ik al typende.... Dus vandaar mijn reactie.
Je kunt het recept natuurlijk ook uitprinten, en meenemen. Kunnen de koks daar het maken ;)
 
Dominique zei:
Lin zei:
Dominique zei:
Lin zei:
Ik de k dat ik die ga bestellen in Griekenland volgende maand!

Dat zou een uitdaging kunnen worden Linda. Ik heb laatst begrepen dat Bifteki een gerecht is wat de Grieken speciaal voor " andere" landen hebben uitgevonden. Net als veel gerechten van de Chinees, die kun je ook in China niet vinden. Dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken, breng je verslag uit?

haha, gezien de huidige situatie zal het zowieso een uitdaging worden om er iets te bestellen.... we zullen zien. Maar uit voorgaande jaren weet ik dat Bifteki wel op het menu staat daar maar of het zo lekker is als deze?...

Ok! Laat het me weten dan!

Ik las vorige week een recensie van een grieks restaurant ( en de recensent was zelf Grieks) en daarin stond dat het dus niet echt een grieks gerecht zou zijn. Maar misschien afhankelijk van waar je zit in Griekenland, bedenk ik al typende.... Dus vandaar mijn reactie.
Je kunt het recept natuurlijk ook uitprinten, en meenemen. Kunnen de koks daar het maken ;)
ehhhh, copyright :D
 
Na schriftelijke toestemming natuurlijk =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan