BasBQ
Beef en Steak

Biet en burger.

EricB

Tondelzoeker
Berichten
10
Vanavond wilde ik iets met biet maken en wat past daar het beste bij? Een hamburger natuurlijk. Daarbij een zoete aardappel als tegenhanger. Eerst de biet en zoete aardappel op de q om te poffen, vervolgens rode ui erbij (wilde eigenlijk witte maar daar greep ik naast) en als laatst de broodjes, bacon en hamburger gegrild. Met dit als resultaat.

P_20221001_175223.jpg


Groente indirect op de ene en het vlees direct op de andere.

P_20221001_173521.jpg


P_20221001_163354.jpg
 
Lijkt me een heerlijk broodje!

Heb je ook foto’s van op de bbq?
 
Ik heb de 2 berichten van @EricB even samengevoegd
 
Fijne burgers. Dat moet gesmaakt hebben
 
Lijkt me heerlijk! Denk dat ik je voorbeeld maar ga volgen.
 
Out of the box burgers. Heerlijk.
 
Het ziet er zeker lekker uit zo en zou het zeker willen proeven, heb je gewoon schijven van de rode biet op de hamburger gelegd ?
 
Ja, gewoon de plakken op de burger. De bieten hebben van zichzelf een goede smaak en bite. Het heeft een aardse smaak wat goed gaat met de hamburger en bbq saus. De gegrild bacon had ik voor de crunch.
 
Bieten, erg lekker! Persoonlijk ben ik geen fan van zoete aardappelen. Dit ligt mogelijk aan hoe ik ze eerder heb gegeten. Ik zal dit gerecht ook zeker eens maken, en dan toch mét zoete aardappels, wellicht poffen in de folie, of caveman style direct in de kolen. Aangezien zoete aardappelen over het algemeen goed worden ontvangen denk ik dat het aan mijn bereiding ligt. Van de bbq smaakt alles beter, toch? :sneaky:(y)
 
Goed idee biet van de BBQ die moet ik onthouden (y)
@Wildor hier vinden ze de gepofte zoete aardappel ook iets te zoet voor het mooi dus dat herken ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan