BasBQ
Beef en Steak

Bierkippetje... gewoon omdat het kan!!

 
 

BarbeGoose

Tondelzoeker
Berichten
18
Al zo vaak verschillende manieren gemaakt, maar nooit een verslag met foto geplaatst... dus ook geen tok "verdiend".

Maar goed  Nu dan maar goedmaken.. op mijn vraag "snack uit de frituur of een bierkip??" was het antwoord simpel.. Bierkippetje moest het maar gaan worden.. Lacherig werd er gedaan over mn te behalen "tok"  maar dat terzijde.

Alles lekker voorbereid..goed kippetje gehaald bij de islamitische slager van 1300 gram. biertje bij de Appie  De rest had ik nog gewoon in huis


Klaar voor de start..............AF          kippetje wassen/drogen/beetje in de olie en hoppaaaaa  in de rub en daarna op zn troon zetten



Ondertussen de Ecobrasa al lekker in de fik gestoken .. en we zijn onderweg voor ongeveer 1 1/2 uur zal ik maar zeggen



Beetje appelhout erop deksel dicht en lekker roken maar


OP het eind nog maar ff lekker ingepapt met Noskos? sweet & smoky bbq sauce en het resultaat is weer ok!!  dat zeiden de "kijkers" tenminste.

Op een zeer eenvoudige manier gepresenteerd, omdat ik weet dat het na 1 minuut het toch een slagveld lijkt.


En of ze het lekker vonden????????  Ik denk het wel



Het was een heerlijk sappig kippetje en wederom voor herhaling vatbaar..

Kom maar op met mn TOK
 
Lacherig doen over een stickertje? Da's een hele zerieuze zaak natuurlijk!

Gefeliciteerd met je Tok!
 
Ik vind sticker ook niet de goede benaming..  Ik vind het een achievement ..  behaald voor een goed, mooi, en lekker resultaat. (zie laatste foto)
 
Je hebt helemaal gelijk, het is zeg maar de OSCAR onder de BBQ-ers, een lifetime achievement award!
 
ik zeg welkom bij de tokkies  :)
 
Ziet er lekker uit proficiat
 
Gefeliciteerd!
Ik neem trouwens aan dat je bij de islamitische slager niet hebt gezegd dat je de kip met d'r kont op een biertje ging zetten
 
Als je dit zo ziet wil je iedere dag de bbq wel aan. Ziet er prima uit......
 
Tokkie is binnen. Voelt al een gouden plak. Nu
Op naar nummer 3
 
Welkom bij de club!
 
Gefeliciteerd met je behaalde tok!
 
Terug
Bovenaan Onderaan