BasBQ
Beef en Steak

Bierblikkip met Champagne

 

Smoker Seven

Sprokkelaar
Berichten
40
Haha, niet zo spannend als het klinkt hoor. Maar wat kan zo'n klassieker als de BBK toch een feestmaal zijn. Het is alweer heul, heul, heul lang geleden dat ik dat gemaakt had. Dus toen ik gisterochtend voorstelde om als diner voor kerstavond was men hier unaniem eens met dat idee. (Wij laten de kerst altijd een beetje op ons af komen. :giggle:) Voor een geslaagde BBK zijn eigenlijk twee ingrediënten het belangrijkste: De hoeveelheid zout in je kruidenmix en de juiste BBQ temperatuur. Dan krijg je een lekker licht zout krokant velletje en zacht sappig vlees. Alles was perfect in balans gisteravond: Kruidenmix goed, Webertje had er zin in (het was windstil). Kortom, ouderwets smullen.

2021-12-24 16.55.41.jpg


Kijk het dametje eens vorstelijk zitten...

2021-12-24 18.07.05.jpg


Inmiddels donker geworden maar tijd om aan tafel te gaan....

En die Champagne dan? Uit het kerstpakket. Koud, in een glaasje erbij. ;) Heerlijke combi. Proost!

Ik wens jullie fijne Kerstdagen en een geweldig gastronomisch nieuwjaar! 🎉
 
Altijd lekker zo'n kippetje op een blikkie.;)
 
Ze zit er lekker bij. Welke temperatuur hanteer jij om het velletje knapperig te krijgen?
 
Heel verstandig om de champagne lekker op te drinken, dacht even dat je die in het “blikje” had gedaan… 🙇‍♂️🤦🏼‍♂️🤷🏼‍♂️ Heerlijk hoor, zo’n kippie….
 
BCC is altijd goed!
 
Ze zit er lekker bij. Welke temperatuur hanteer jij om het velletje knapperig te krijgen?
Hee Beun, het is geen nauwkeurige meting hoor. Maar ik houd het metertje in de deksel op zo'n 180 graden. Ik heb mijn keteltje bijna 10 jaar. Inmiddels weet ik dan dat het goed komt bij die temperatuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Kippetje lekker begeleid in de Webber en een mooi kleurtje gegeven
 
Lekker Chicky, Staat er lekker decadent bij zo op de Champagne. Moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan