BasBQ
Beef en Steak

[BGE] Staartstuk met chimchurri ,gevulde aardappel en speklapjes

 

Cbl

Sprokkelaar
Berichten
45
Weer een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb , ga het weer een beetje bijhouden....

Afgelopen weekend een lekker staatsstuk (Weinig vet helaas) met chimchurri en gevulde aardappel gemaakt... Was een fantastisch lekkere combinatie.. Oja en top speklappen voor de kids...

8wfFuNp.jpg

Staartstuk van mijn vaste (zelf slachtende) slager , volgende keer een stuk vragen met meer vet er op..

sFTLecI.jpg

Gevulde aardappel met fijn gesneden rode ui en cheddar cheese afgewikkeld met spek en gekruid met favoriet rub (Owwwwww wat was dat lekker) (deze gingen uiteraard wat langer, 30 minuten op 150 graden indirect)

35TG7IK.jpg

Zelfgmemaakte chimchurri

4RwWTsx.jpg

BGE staat lekker te dampen ...

YTqKbB8.jpg

Het staartstuk op hoog vuur (was al eerst even indirect met de aardappels geweest tot 42 graden kern) nu door tot 52 graden en eraf in als folie tot 58 graden.

eiVg0mm.jpg

Jahoor, dat was me toch een lekker stukje vlees !!!

7TijDc4.jpg

De aardappels met spek er om heen (Echt heel lekker , een aanrader )

xGszuQJ.jpg

De speklapjes voor de kinderen , en natuurlijk zelf ook even van meegesnoept... Op hoog vuur tot het bijna zwart wordt , dan vind ik ze het lekkerste...

En wat doen we aankomend weekend... Een diamanthaas en een bavette , geserveerd met een takje tomaat en krieltjes in de schil ! Foto's volgen !
 
Oeps , staat verkeerd , moet in High & Fast , kan iemand deze verplaatsen ?
 
Lekker zeg!
 
Ziet er lekker uit, denk dat ik dat wel lust.
Welke aardappel soort gebruik je hiervoor?
 
Zo goedemorgen dat ziet er mooi uit, krijg trek in speklapjes ;)

Zelf onlangs ook iets met aardappel gedaan, ook met uit en bacon, idd heeeel lekker.
Het kwam uit de oven dan, bij jou van de BGE natuurlijk.

Lekker hoor,

maar het lijkt net of je iemand weggeshopped hebt, zie alleen nog 2 teenslippertjes,  :D

latersss

Marcel B-)
 
Hans zei:
Welke aardappel soort gebruik je hiervoor?

Maakt volgens mij niet uit , als ze maar groot genoeg zijn om te vullen...
 
Cbl zei:
Hans zei:
Welke aardappel soort gebruik je hiervoor?

Maakt volgens mij niet uit , als ze maar groot genoeg zijn om te vullen...


Dank voor je reactie.
Ik vroeg het n.l.omdat er zoveel verschillende soorten zijn.
Hard kokers ,stevige kokers ,kruimige kokers.
En ik kan me voorstellen dat niet iedere aardappel heel blijft tijdens het Q-en.
 
Ziet er goed uit!

Aardappelen eerst even paar minuten uren voorkoken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan