BasBQ
Beef en Steak

BGE Info gevraagd!

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hoi hoi,

Mijn groene ei is ready to use en ik ben me druk aan het inlezen.
Nu is me het verhaal van de platesetter niet helemaal duidelijk dus daarom 2 vraagjes.
Kan je de platesetter op de kop ook gebruiken als pizzasteen?
En gebruiken jullie ook een druippan onder het rooster en op de platesetter?
Ik kom er niet helemaal uit. Wie heeft er info voor me?
 
Lin, heb zelf geen BGE, maar die platesetter word loeiheet, dus een druippan met water erop zal in no time verdampen mijn inziens.

Congrats met je aanwinst iig!! ;)
 
Thanx voor je reactie, ik zat te denken de druippan als bescherming voor je plate setter....
 
Ik gebruik de platesetter om direct heat te voorkomen. Als ik een pizza maak, gaat de ps, voetjes naar beneden, met daar op drie metalen bouten en daarbovenop een pizza steen. Dit werkt voor mij het best. Als ik de pizza steen direct op de ps plaats is de pizza vaak verbrand. Ik denk ook dat dit zo is als je direct op de ps een pizza gaat bakken. Een drip pan op de ps is handig, zelfs al doe je er niet in (water, ui of wat dan ook) is je bge makkelijk schoon te maken.
 
Ik gebruik altijd een druippan op de platesetter. Scheelt een hoop schoonmaken en voorkomt dat vet op je kolen druipt en je kolen dooft (vooral bij low&slow)

Als je helemaal nieuw bent qua kamado cooking en alles wilt weten is het kamado kookboek "hete kolen" een aanrader. Hier staat bijna alles in :)

En natuurlijk kun je hier alles vragen, er is kennis genoeg en meningen nog meer :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan