BasBQ
Beef en Steak

BGE en Kamado Joe's Divide & Conquer of soortgelijk

mrwolf zei:
First things first h? !

1. Balen en schelden
2. Bier drinken
3. Mijn genootschapsvrienden inlichten
4. Bier drinken
5. De leverancier mailen

;)

Vooruit..... =))
 
mrwolf zei:
Net vol enthousiasme mijn pakketje uitgepakt en op mijn Auplex large geprobeerd, en het past NIET!
Het rooster is precies even groot als mijn oude rooster, maar het systeem past niet in de kamado :(

Ik kom rondom een halve centimeter tekort, ook met gepast geweld past het niet... Crap!

De binnenste houder past, en met mijn eigen gridverhoger kan ik er wel mee werken, maar dit is toch wel balen! Nota bene een Auplex Q!



Balen man.
Als je op deze manier aan de gang gaat is dan de afstand tussen de deflector en het rooster niet aan de kleine kant?(kan zijn dat de foto's een beetje vertekenen. )
Ik ga ook nog maar eens goed meten en als het niet past de bestelling, mocht er ?berhaupt nog een zending komen, maar annuleren .
 
Die afstand is wel ok volgens mij,  die verhoger gebruik ik al een tijd,  de afstand zal 4 of 5 cm zijn.

Ik heb even het een en ander gemeten,  doe er je voordeel mee!

Het enige waar ik mee zit is de ruimte rondom de twee halve platesetters, dat is minder dan een centimeter. Zou dat voldoende zijn?

b3323adb6b7baf33f6a53a2193c39d6d.jpg


01066ff8151bc2f66fe5ff8c94b74387.jpg


4d7b0437dcd779251fede956c925010c.jpg


Het nieuwe rooster is precies even groot als het oude rooster,  het is het rek dat niet past, grrrr...
1fabe019715bd00222dc58e31548f2c4.jpg
 
Kan bron niet meer vinden maar in US had iemand deze setup en de kleine opening gaf geen problemen.
wellicht beter: veel minder directe hitte dan met originele plate setter.
 
Origineel en Auplex gaan niet samen natuurlijk, maar ik hou de set wel.

Ook al antwoord van Rob gehad, hij gaat het maandag nameten bij andere Auplexen. Ik zou het terug kunnen sturen, maar een nieuw rooster (hard nodig) en de twee halve platesetters kosten los al meer dan deze set
 
Mijn set is vanmiddag binnengekomen, en het past. Het rek zit een beetje strak, maar nog wel te bewegen. Mijn gewone BGELarge rooster pas er ook op, en het komt behoorlijk stevig over.
 
Foto's domi :p
 
Best wel groot: die van BGE kan je inderdaad gebruiken voor een indirecte setup, maar met deze set kan je veel meer varieren:

- het (standaard) rooster kunnen verhogen bij direct grillen
- een echte platesetter die je zo dicht mogelijk bij de kolen legt om een indirecte zone te creeren (ipv hoog op je rooster)
- meteen een volledige pizzasteen
- halve pizzasteen setup om deels direct te kunnen grillen en tevens broodjes af te bakken.

En dat voor een zeer schappelijke prijs die vrijwel gelijk is aan de half-moon van BGE (69 tov 63,95).
Alleen een volledige pizzasteen al is een stuk duurder.

Gisteren heb ik mijn set ontvangen, alleen was ik te laat thuis. Vanmiddag passen op de BGE en zal ook wat foto's maken.
Mijn eerste indruk: behoorlijk goede kwaliteit. Stenen lijken dun, maar time will tell.
Leverancier heeft paar keer getest met 400 graden.

 
Hierbij de foto's
De ring past echt net aan hoor, moet hem er echt induwen. Heb jij dat ook Dominique?
Maar uiteindelijk zit hij goed en passen alle accessoires erin: ook de originele.

De ring: even aanduwen dus:



De twee stenen op onderste niveau past net niet



Maar een niveau hoger perfect



Waarschijnlijk mijn meest gebruikte setup: half om half. Hierbij zelfs nog in 2 hoogtes. mogelijk



Eindelijk een grote pizza steen. Voorlopig geen nieuwe nodig dus.



Origineel rooster past perfect



Ook het gietijzeren rooster past:


 
Ben je niet bang dat je teveel druk op de dome krijgt als de RVS constructie uitzet door de warmte?
 
FelixH zei:
Ben je niet bang dat je teveel druk op de dome krijgt als de RVS constructie uitzet door de warmte?

Ik dacht precies hetzelfde
 
En ik ook!
 
Nog niet echt  :blush: hij valt er niet los in, maar ik hoef ook weer niet mijn volle 100kg in te zetten.
Op een aantal punten raakt hij de wand, maar andere weer niet. Dus binnen de dome kan het rek zichzelf nog zetten.

Zou wel mooi zijn als ik iemand had die kan lassen(/solderen?).
Slechts een millimeter (zaagsnede) inkorten is al ruim voldoende, waarbij de rooster gewoon zullen blijven passen
Er zijn 4 poten met ieder 2 hoeken. Het is zo dat iedere keer de linkerhoek net te krap zit. Als die wordt doorgezaagd en gelast zou het goed moeten zijn.
 
Het probleem: je ziet duidelijk dat de draad scheef gebogen is, waardoor de linkerkant een paar mm uitsteekt tov de andere kant.
Als ik deze afwijking kan in laten korten is het perfect.
Desnoods gewoon alleen inzagen en bijbuigen... heeft verder niets te lijden

 
Als je zo iemand kan vinden hou ik me ook aanbevolen. Ik heb iets meer speling nodig dan 1 zaagsnede, maar voor een handige jongen moet dat misschien wel kunnen...
 
Ik heb hem vandaag gebruikt, en ook bij mij zit hij net klemaan. En ik weeg net geen 100 kilo, en krijg hem er goed in, hoef geen echte kracht te zetten, meer een duwtje. Inderdaad net 1 punt waar hij wat strakker zit. Ik heb dezelfde foto's gemaakt, ook bij mij passen de platen net niet, tenzij ik ze een heel klein beetje kantel. Wat mij betreft geen probleem. Mijn natuurkundig ingenieur heeft de volgende opmerkingen..." Alles zet uit door de hitte, ook de dome. Het metaal zet echter wel meer uit, maar is flexibel. Was de constructie van gietijzer en lag het rondom vast, dan zou er wel genoeg spanning op kunnen komen te staan."

We hebben nu net gegeten, en nog even aan rekje gevoeld, het lijkt op de een of andere manier nu wat losser te zitten dan toen ik hem er net voor het eten in deed.

Maar als er iemand gaat zagen, hou ik me aanbevolen. Als we dan toch bezig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan