BasBQ
Beef en Steak

BGE Dome Cover

 

renevw

Vuurmaker
Berichten
65
Hallo,

Heb nu sinds een paar maanden een BGE Large. Nu is het in principe zo dat hij ontworpen is om buiten te staan. Wat betreft het keramiek, daar zit ik niet zo over in. Toch leek het mij verstandig om een Dome Cover aan te schaffen, dit i.v.m. de metalen delen zoals het scharnier punt.

Nu is mij echter opgevallen dat het regelmatig voor komt dat het juist vochtig is onder de cover. Er blijft dus blijkbaar een soort condens onder de cover staan na een vochtige periode. In het ei vind ik het dan ook altijd vochtig aanvoelen. Ik berg mijn margrietschijf en giet ijzeren rooster altijd op in het ei. Dit lijkt dan misschien niet een verstandige optie?

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb ook wel gehoord dat mensen hem juist open en bloot buiten laten staan met de schuif onder iets open.

p.s. ik heb voor de Dome Cover gekomen omdat het ei uiteindelijk in een meubel komt te staan.

Gr,
Ren?
 
Hoi,

Ik heb bovenaan een rvs schouwtje  staan en zet onderaan en bovenaan klein beetje open: geen condens
 
Ik heb wel hoezen maar gebruik deze niet ivm vocht en schimmel. Op mijn grote ei heb ik een smokeware rvs chimney en op de minimax de dop die erbij zat. En idd onder en boven een stukje open zodat het door kan luchten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
kukle zei:
Hoi,

Ik heb bovenaan een rvs schouwtje  staan en zet onderaan en bovenaan klein beetje open: geen condens

En dit dan met of zonder hoes?
 
Hmzzz wat doe ik dan met een hoes?  :-O En hoe is jullie ervaring / mening met de metalen delen dan? Scharnier bijv.
 
renevw zei:
Hmzzz wat doe ik dan met een hoes?  :-O En hoe is jullie ervaring / mening met de metalen delen dan? Scharnier bijv.

Mijn hoezen liggen in de schuur de ijzeren en gietijzeren delen goed vet houden dan gebeurt er niets mee. WD40 zo nu en dan of iets ander vettigs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ons ei staat eigenlijk dagelijks onder zeil, maar komt er overdag wel veel onderuit. Vandaag tompouce gemaakt en pizza gebakken bijvoorbeeld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
haha ja dat klopt, hij gaat tot nu toe ook wel gemiddeld elke week wel 1 keer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan