BasBQ
Beef en Steak

Beveiliging/verzekering diefstal

DeBers

Tondelzoeker
Berichten
9
Ik ga een dezer dagen een bge large kopen. Nu hoor ik dat doe dingen ondanks het gewicht toch best diefstal gevoelig zijn.

Mijn vraag is dan ook tweeledig.

1: Zijn er makkelijke manieren om de kamado te vergrendelen of vast te maken?

2: is de kamado tegen diefstal verzekerd in bijvoorbeeld de opstal verzekering? En zo niet, zijn er wel mogelijkheden?
 
Er zijn tegenwoordig Kamado sloten, dit lijkt mij de enige echte manier om hem, in ieder geval voor de helft, te beschermen: https://www.probbqshop.nl/kamado-slot.html

Wat betreft je 2e vraag zijn er al heel wat draadjes die uitvoerig verschillende verzekeraars bespreken. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken. Over het algemeen dekken bijna alle verzekeraars het simpelweg niet.
 
Ik heb gewoon een staalkabel met hangslot door het scharnier heen. Het gaat erom dat ie niet snel meegenomen kan worden, en ik denk dat daarmee te voorkomen.

Overigens staat ie inmiddels ook vast aan de tafel waar ie in staat door middel van de bouten van de zijtafeltjes aan de onderkant van het blad te knutselen met wat 2mm dikke ijzeren hoekjes.

Kan ie nog gejat worden? Tuurlijk. Zal het makkelijk gaan? Nee. Kost het wellicht te veel tijd? Ik denk het wel.

Iets op slot zetten doe je om tijd te winnen, en het risico voor de onverlaat te vergroten. Als ze iets willen hebben gaat het altijd wel mee. Maar de afweging tijd/risico moet wel opwegen tegen de winst.
 
Ik heb dat ook @Robkrekel maar ik vraag me af hoeveel dat helpt.. Een egg in zijn geheel pik je niet zomaar dus ik verwacht dat een dief die echt op zoek is naar eggs echt wel een moersleutel meeneemt zodat hij de onder- en bovenkant los met z'n tweeën kan meenemen. Dan heeft het slot ook 0.0 zin. Maar wie weet schrikt het inderdaad de "gelegenheids eierdief" wel af ;)
 
Het gaat mij om de gelegenheidsdief. De types die er bewust op uit zijn hou je toch niet tegen, of je moet hem in de schuur met driepuntssluiting in de enige deur zetten. Dan wordt de kans erg klein, maar nog niet onmogelijk.
 
Dat is zeker waar. Als iemand hem echt wilt hebben vinden ze wel een weg
 
Ik ga een dezer dagen een bge large kopen. Nu hoor ik dat doe dingen ondanks het gewicht toch best diefstal gevoelig zijn.

Mijn vraag is dan ook tweeledig.

1: Zijn er makkelijke manieren om de kamado te vergrendelen of vast te maken?

2: is de kamado tegen diefstal verzekerd in bijvoorbeeld de opstal verzekering? En zo niet, zijn er wel mogelijkheden?
Hij valt soms onder de inboedelverzekering. Ligt heel erg aan de verzekeraar of het eronder valt.
hier is al het eea over geschreven in dit topic https://www.bbqgenootschap.nl/threads/kamado-verzekering.23744/page-2#post-343956
 
Ik heb bij Univé aangegeven dat mijn Q's in een afgesloten tuin staan, in een mobiele keuken. Tuin is via een deur bereikbaar. Antwoord van Univé:
"Wij kunnen u aangeven dat omdat deze ‘los’ in de tuin staan en niet in een afgesloten schuur. Deze wel verzekerd zijn maar dan tot een maximum van €2500.- per gebeurtenis. Omdat u op uw polis ook de buiten de deur dekking hebt meeverzekerd."
 
Bel even je verzekering, die kunnen je direct vertellen of het verzekerd is. Bij mij wel, maar er zijn er inderdaad veel die het niet doen.
 
Niet echt om diefstal te voorkomen maar om de buit onaantrekkelijk te maken haal ik alle roosters en dergelijke uit de kamado.
 
Als ze hem mee willen krijgen dan krijgen ze hem ook mee maar om het ze toch wat lastiger te maken heb ik een uitlaatklem in de muur verankerd en ketting door de kamado gehaald.

Maakt ook nog eens herrie als ze met de ketting aan het rommelen zouden zijn.

IMAG1594.jpg


IMAG1593.jpg
 
Komt diefstal van die dingen vaak voor dan?
En zou een goed afgesloten tuindeur niet volstaan? Kan me niet voorstellen dat ze het hele apparaat over de schutting gaan tillen.. 😬
 
Als ze hem mee willen krijgen dan krijgen ze hem ook mee maar om het ze toch wat lastiger te maken heb ik een uitlaatklem in de muur verankerd en ketting door de kamado gehaald.

Maakt ook nog eens herrie als ze met de ketting aan het rommelen zouden zijn.

Bekijk bijlage 19710

Bekijk bijlage 19711
Het remt iets af, maar deze ketting stelt natuurlijk niks voor. In mijn studententijd was mijn slot al duurder dan mijn fiets, en geloof mij, die was véél dikker dan dit kettinkje.
Ik heb geen "ei", mijn Weber staat gewoon los in de tuin. Wel staan onze motoren goed vast met een muuranker en stevig bootslot, bootslot vooral vanwege de lengte en bijkomende flexibiliteit van neerzetten.
 
Ik heb hem ook gewoon los staan. Als ze een kamado willen jatten moeten ze al met een grote auto/bus zijn. Lijkt mij dan wel heel lomp als je geen betonschaar oid bij hebt.. Als je die angst hebt kun je idd beter iets regelen met een goede verzekering.
 
Misschien een tip, stel dat ze uw ei stelen en je denkt dat je het nadien te koop ziet op een of andere site dan kan je niets doen natuurlijk want bewijzen dat het van u is kan je niet.

Daarom, graveer het met bv de nummer van uw paspoort, natuurlijk op een plaats waar niemand gaat zoeken.

Dit passen wij ook toe op onze eigen fietsen, die graveren we op het stuk zadelbuis wat in het kader gaat.
 
Graveren kan je ook zichtbaar doen. Is makkelijker, beter traceerbaar en voor een potentiële koper Is het duidelijk dat het een gejat exemplaar Is, dus moeilijker verkoopbaar.

Je kan ook een gat met schroefdraad in het onderstel tappen, paar meter vd draad met kabelschoen met een bout erin vastzetten en 230v erop.
Wel zorgen dat ie geïsoleerd op de grond staat.
Werkt best wel afschrikwekkend ⚡
 
Graveren kan je ook zichtbaar doen. Is makkelijker, beter traceerbaar en voor een potentiële koper Is het duidelijk dat het een gejat exemplaar Is, dus moeilijker verkoopbaar.

Je kan ook een gat met schroefdraad in het onderstel tappen, paar meter vd draad met kabelschoen met een bout erin vastzetten en 230v erop.
Wel zorgen dat ie geïsoleerd op de grond staat.
Werkt best wel afschrikwekkend ⚡
Zichtbaar graveren geen goed idee, de dief ziet dat ook en een gravering is er vlugger uitgehaald dan je ze kan plaatsen.
 
Misschien een tip, stel dat ze uw ei stelen en je denkt dat je het nadien te koop ziet op een of andere site dan kan je niets doen natuurlijk want bewijzen dat het van u is kan je niet.

Daarom, graveer het met bv de nummer van uw paspoort, natuurlijk op een plaats waar niemand gaat zoeken.

Dit passen wij ook toe op onze eigen fietsen, die graveren we op het stuk zadelbuis wat in het kader gaat.
Waarom fietsen graveren? Een fiets heeft een uniek frame nummer. Wordt deze gejat dan meteen aanmelden op de website waar je dat kan controleren. Ook checken als je een fiets koopt.

Fietsdiefstalregister.nl

Maar iets graveren in kamado bv onder de bodem kan een goed idee zijn.
 
Waarom fietsen graveren? Een fiets heeft een uniek frame nummer. Wordt deze gejat dan meteen aanmelden op de website waar je dat kan controleren. Ook checken als je een fiets koopt.

Fietsdiefstalregister.nl

Maar iets graveren in kamado bv onder de bodem kan een goed idee zijn.
Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig, bij gestolen fietsen haalt men het serienummer dikwijls heel eenvoudig uit de kader met bv een dremel, beetje lak over, sticker eventueel en opgelost, bij sommige merken zoals Gazelle bv is het serienummer gewoon een sticker onder de blanke lak, dan is het helemaal eenvoudig. Hier in Belgie hebben we geen site zoals die van de rdw waarop je dit kan controleren.

Als uw fiets dus gestolen is en gegraveerd op een plaats die jij alleen weet kan je hem dus terugkrijgen, al is de kans op terugvinden natuurlijk verwaarloosbaar.
 
Het is gewoon waardeloos als het gestolen wordt.

Ga je bij elke aanbieding op marktplaats vragen mag ik komen kijken om te zien of je het gegraveerde nummer kan vinden?
Ik denk dat het een nobele hoop is als je’m terug kan vinden. Helaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan