BasBQ
Beef en Steak

Bereidingstijd varkensrollade

Hoelang schatten jullie dat het duurt om een rollade van 3,4kg op de kamado te bereiden op een temperatuur van 110graden?

Deze staat voor morgen op het menu met de family.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
een kernthermometer en ca 63-65 graden voor nog een beetje rose vlees  :D
 
Dat badik zelf ook al bedacht maar wordt het 3 uur of 6 uur bereidingstijd

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Dat kun je niet zeggen. Ik zou uitgaan van 6 uur. Dat is aan de lange kant, maar als hij klaar is, kun je hem inpakken in aluminiumfolie, in handdoeken en dan in een koelbox doen. Dan blijft hij erg lang warm. Dat is beter dan dat je een uur later gaat eten en je gasten wachten...
 
Het is inderdaad moeilijk te zeggen. Is ook afhankelijk van de start temperatuur van het vlees. Als ik moet gokken zou ik 3 uur kiezen. Kerntemperatuur goed in de gaten houden en waar nodig bijsturen. Gaat het te snel, bbq temperatuur omlaag, duurt het te lang, temperatuur omhoog.
6 uur is wel erg lang voor mijn gevoel
Succes
 
Ligt ook aan het deel van het varken waar de rollade van is gemaakt. Is het filet dan zou ik voor medium well (rose) gaan. Procureur zou ik verder door garen.
Je hoeft het niet uit elkaar te trekken, dus ik denk dat je met een uur of drie inderdaad redelijk in de richting zit.
 
Ik heb de rollade gekregen van mijn ouders die het weer als kerstgeschenk hebben gekregen. De soort was me nog niet bekend maar nu hij gedooid is en ik hem uitgepakt heb is het een procureur wat ik eigenlijk ook wel verwacht had.

Denk dat ik idd die 3 uur ga aanhouden mocht het dan toch 4 uur worden is er nog niks aan de hand aangezien iedereen er om 18.00u zal zijn, en de temp kan desnoods altijd nog wat omhoog op het eind. 

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
Of een uurtje eerder beginnen en in de koelbox wanneer hij op kern is.. ik sta voor dezelfde uitdaging dit jaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan