BasBQ
Beef en Steak

Bereide entrecote warm houden?

michielKJJ

Tondelzoeker
Berichten
5
Heb een leuke uitdaging.. is het mogelijk om bijvoorbeeld een heel stuk entrecote na het bereiden nog 2 a 3 uur warm en lekker te houden?

Wil thuis iets maken om vervolgens mee te nemen voor kerstfeest. Heeft iemand tips/ideeën hiervoor? Of toch weer iets van pulled pork maken?

Bedankt!
 
Grotere stukken vlees heb ik al meermaals 2 a 3 uur kunnen warmhouden.
Doe ze dan in alufolie. Handdoek errond en dan in een koelbox.
Kleinere stukken lukken niet zo lang.
 
Ik denk dat het lastig wordt om iets wat je tot kern 50-55 gr gegaard hebt 2 uur lang warm te houden... als het 10 graden afkoelt kan het al als niet warm genoeg ervaren worden.
Als iets wat tot kern 90 gr gegaard is 10 gr afkoelt, dan brand je nog steeds je bakkes ;)
 
Ik ben team @LOMPE laars ,zolang iets op 52 gr. houden is een heel lastig verhaal.

Dan liever daar hot & fast grillen.
 
Van te voren klaar maken zoals je wilt en terug koelen en vacumeren. Op de dag zelf opwarmen in sous vide op 50 graden. Dan veranderd de kerntemperatuur niet maar je vlees is bij serveren mooi 50 graden
 
Van te voren klaar maken zoals je wilt en terug koelen en vacumeren. Op de dag zelf opwarmen in sous vide op 50 graden. Dan veranderd de kerntemperatuur niet maar je vlees is bij serveren mooi 50 graden

Met deze techniek is je korst volledig weg, dus in mijn ogen geen optie.

Een entrecote moet je gewoon à la minute maken anders wordt het er niet beter op.
 
Met deze techniek is je korst volledig weg, dus in mijn ogen geen optie.

Een entrecote moet je gewoon à la minute maken anders wordt het er niet beter op.
Dat denk ik er ook van. Sous vide is mss wel handig om hem op te warmen en dan te grillen. Maar de hele reverse sear doen om daarna sous-vide op te warmen gaat er geen smakelijk stukje van maken.

Ik heb er zitten over nadenken, maar er is er volgens mij geen enkele methode om aan de vraag van TS te voldoen. Deze zal ter plaatsen gegrild moeten worden. Bij gebrek aan een deftige BBQ om een reverse te doen, kan de steak ook een uur in de oven in zijn vacuum verplakking aan 50°. Daarna grillen.
 
Bedankt voor de reacties! Vorig jaar heb ik pulled pork meegenomen, dat ging prima, maar wil dit jaar wat anders doen.. Wat denken jullie beef/short ribs, dat moet wel te doen zijn toch? Thuis bereiden en warm houden in alu folie in een koelbox met handdoeken?
 
Bedankt voor de reacties! Vorig jaar heb ik pulled pork meegenomen, dat ging prima, maar wil dit jaar wat anders doen.. Wat denken jullie beef/short ribs, dat moet wel te doen zijn toch? Thuis bereiden en warm houden in alu folie in een koelbox met handdoeken?
Dat is zeker te doen!
 
Bedankt voor de reacties! Vorig jaar heb ik pulled pork meegenomen, dat ging prima, maar wil dit jaar wat anders doen.. Wat denken jullie beef/short ribs, dat moet wel te doen zijn toch? Thuis bereiden en warm houden in alu folie in een koelbox met handdoeken?
Zoals Jan aanhaalt, zeker te doen.

Deze gaar je tot 92 a 95° afhankelijk van hoe vlot de prikker erin gaat. Daarna 15min laten uitdampen. Dan de folie terug dicht en nog wat extra er rond. Dan in een koelbox met veel handdoeken. Deze moet sowizo dan nog minimum 45 min rusten voordat je er van eet.

Hou er wel rekening mee dat het een sessie van 8 a 10u gaat zijn.
 
Bedankt voor de reacties! Vorig jaar heb ik pulled pork meegenomen, dat ging prima, maar wil dit jaar wat anders doen.. Wat denken jullie beef/short ribs, dat moet wel te doen zijn toch? Thuis bereiden en warm houden in alu folie in een koelbox met handdoeken?
zolang het maar een grote homp vlees is die je door gaart tot kern 90+ °C zal het wel goed komen;

Short ribs, beef hammer, pulled pork, pig wings, ... lijkt mij allemaal te lukken.
 
We gaan voor de pulled pork met een lading moink balls om daar op te warmen! Thanks voor de tips jongens! 2e kerstdag zitten we bij mij thuis, gaan dan wel aan de slag met de entrecote!
 
Succes!

Bij ons op de zaak zouden ze wat overbodige gereedschapskoffers inzette als "wgatjes" 🤣
Ik weet er nog 3 te staan die toch niet worden gebruikt. Of we maken een wannebe ofyr van overgebleven plaatmateriaal

haha hier ter inspiratie!
Screenshot_20231224_102305_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan