BasBQ
Beef en Steak

Belastingaangifte met tussen de bedrijven door een brisket (of precies andersom)

Reynald

Vuurmaker
Berichten
69
Afgelopen weekend was t tijd om de belastingaangifte goed te verwerken, dus dat is dan een prima moment om iets op de achtergrond lekker op de bbq te low m slowen ☺️

Door een prettige samenloop van omstandigheden een mooie 5kg fullpacker brisket van beef n steak voor een mooi prijsje gekocht (die is zo groot dat het net, maar dan ook ECHT NET, in mn vriezervak paste… 🫣)

Vanaf woensdag in koelkast laten ontdooien en zaterdagavond begonnen met trimmen/rubben:


IMG_0734.jpeg


Zondagochtend op mn gemakje de bbq aangezet op zo’n 130° en t kleine stukje vlees erop.

IMG_0736.jpeg


Na 2.5u zat de interne temp op 70°, dus tijd om m in te gaan pakken

IMG_0737.jpeg


Na weer ongeveer 2.5u wachten was kerntemp, afh van waar je probe-te tussen de 92-97° en overal heerlijk zacht. Dan de echte uitdaging, namelijk DONT TOUCH EN GEWOON LATEN RUSTEN (terwijl t zo lekker ruikt…🤤🤤🤤)

Na een uurtje of 3 rusten is dit t resultaat:

IMG_0740.jpeg
IMG_0741.jpeg
IMG_0742.jpeg



OOF: yummie! T snijden alleen al was een feest, man wat was t vlees heerlijk zacht en “jiggly”

Tis bij langen na niet opgegaan, maar dat betekent de komende dagen alleen maar meer (na)genieten tijdens t ontbijt en lunch :)

Ik verbaas me eigenlijk al een tijdje over HOE SNEL de brisket eigenlijk klaar is: netto 5u op de bbq, bij temp van rond de 130°. Ook in dit geval met eentje van 5kg (-600gr getrimmed vet) Ik verwacht/reken er altijd op dat t veel langer (zou moeten) duren?!

Hoe dan ook, t was weer genieten. Vervelend alleen dat ik af en toe weg moest van de bbq om iets met cijfertjes/belastingformulieren moest doen 🤪
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor! Nu hopen dat de aangifte net zo goed gelukt is als de brisket

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit !!!
 
Wow dat ziet er goed uit! lekker hoor.
 
Ziet er heerlijk uit! En die 5 uur op de bbq valt inderdaad reuze mee!

Maar is het nog wel een beetje warm na 3 uur rusten? Koud lijkt me ook minder lekker...
 
Dus als ik het goed heb 8 uur in totaal. Ziet er heerlijk uit. Staat op me lijstje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit! En die 5 uur op de bbq valt inderdaad reuze mee!

Maar is het nog wel een beetje warm na 3 uur rusten? Koud lijkt me ook minder lekker...
Rusten is (in mijn geval) in de oven op 60°. Na 3u was t nog steeds te heet om gewoon met mn handen vast te pakken :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan