BasBQ
Beef en Steak

Beginners stuk vlees - Reverse Sear

E-Dog

Tondelzoeker
Berichten
10
Hey allen,

Net begonnen met Bbqen op een kamado (Joe Junior). Dit weekend een hele kip, pullet pork en een burger gehad, maar nu op zoek naar het volgende project.

Picanha leek mij wel interessant, maar is redelijk aan de prijs imo. Welk stuk vlees kan niet snel mis gaan en kan je wel Reverse Sear toepassen?

Ik hoor het graag.
 
Mijn beginners stuk reverse sear was een mooie bavette van ruim een kilo. Dat was wel op de Weber 47. Kan zijn Dat je deze op de kamado jr.moet partitioneren.

Cote de Boeuf werkt ook heel mooi. Wel wat prijziger dus de picanha is denk ik zo gek nog niet
 
Laatst bewerkt:
Zolang het een wat dikker stuk vlees is kan alles. Als je een beetje oplet kan reverse sear ook bijna niet mis gaan. Als je al pulled pork of een hele kip hebt gemaakt moet dit zeker goed komen.
 
Ik vind picanha per definitie niet duur hoor. Ja, je heb er prijsverschil in, afhankelijk van het ras e.d.
Het Is heerlijk vlees en ideaal voor reverse sear.

Voor een paar centen eet je als een koning.
 
Je zou ook een karbonade kunnen proberen. Dat is wat goedkoper dan rundvlees.
 
Picanha is er al voor ergens rond de 10,- / kg maar er zijn er inderdaad ook voor een veelvoud daarvan. Oa Makro heeft ze regelmatig in de aanbieding 😉
 
Verplaatst naar De rookkamer. H&F is voor fotoreportges
Alle niet te kleine stukken vlees die niet te gaar mogen worden zijn geschikt
 
Ook een stem voor Picanha, zeker voor reverse sear een heel erg leuk stuk.

Alternatief (meer in lijn met de bavette) is bijv. longhaas. Vaak leuk geprijst én erg smakelijk vlees.
 
Picanha the queen...

Langzaam naar 47 graden brengen, lekker met Hickory rookhout. Dan van de gril halen droog deppen. Beetje insmeren met olijf olie of arachide olie. En dan elke kant 1 minuut boven hete kolen.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
In het Nederlands is het filmpje van de reverse sear Picanha bereiding veel leuker joh 😇;)
Met een licht Haags sausje erover:giggle:

 
Zoveel mogelijkheden. De vereiste die ik stel is dat het stuk minimum 4cm dik is en dan kan alles van de koe.
Begin met een cote à l'os of entrecote bijvoorbeeld.

Ik pas een reverse ook soms gewoon toe met een varkenshaasje.
 
Zoveel mogelijkheden. De vereiste die ik stel is dat het stuk minimum 4cm dik is en dan kan alles van de koe.
Begin met een cote à l'os of entrecote bijvoorbeeld.

Ik pas een reverse ook soms gewoon toe met een varkenshaasje.
Of een Iberico Lomo, varkenshaas doe ik overigens uitsluitend reversed sear, beenham ook
Voor een beginner is een beenhammetje mischien wel een mooie start, gewoon zo'n voor gebrined neutraal rauw gevacumeerd hammetje uit de super, kost niet veel en is bijna niet te verzieken, de uitdaging is dan: probeer hem roze van binnen te houden en niet grijs
 
Laatst bewerkt:
Of een Iberico Lomo, varkenshaas doe ik overigens uitsluitend reversed sear, beenham ook
Voor een beginner is een beenhammetje mischien wel een mooie start, gewoon zo'n voor gebrined neutraal rauw gevacumeerd hammetje uit de super, kost niet veel en is bijna niet te verzieken, de uitdaging is dan: probeer hem roze van binnen te houden en niet grijs

Varkenshaas wissel ik af. Mijn vrouw heeft niet altijd even graag gerookt en dan doe ik hem ook wel eens met een initial sear. Gaat wat rapper :ROFLMAO:
 
In het Nederlands is het filmpje van de reverse sear Picanha bereiding veel leuker joh 😇;)
Met een licht Haags sausje erover:giggle:

Uiteraard, maar ik prefereer de bereiding van onze vriend Guga. Wellicht dat Dennis de picanha een keer op die manier kan bereiden en filmen, dat zou helemaal een win win situatie zijn.

Als je Picanha in steaks snijdt, en een dag met zout in de koelkast laat staan, krijg je echt een waanzinnig eindproduct. Je hebt veel meer korst natuurlijk.
 
Uiteraard, maar ik prefereer de bereiding van onze vriend Guga. Wellicht dat Dennis de picanha een keer op die manier kan bereiden en filmen, dat zou helemaal een win win situatie zijn.

Als je Picanha in steaks snijdt, en een dag met zout in de koelkast laat staan, krijg je echt een waanzinnig eindproduct. Je hebt veel meer korst natuurlijk.
Ik zie daar het nut van de reverse sear niet, deze stukken zijn dun genoeg voor alleen direct grillen, zo grill ik mijn picanha namelijk altijd, als steaks.
Wij zijn maar met zijn 2-en en dan is een hele Picanha een flinke kluif, daarom portioneer ik een picanha altijd als steaks.
Dennis heeft overigens wel een mooi filmpje hoe je picanha steaks aan het spit bereidt, maar daar gaat dit draadje niet over ;)
 
Het wordt idd minder belangrijk. Bij grote stukken is het een must natuurlijk. Maar voor mij is het een goeie methode om steaks (picanha/ribeye/entrecote) niet te laten mislukken. De reverse sear methode geeft mij meer controle over het eindresultaat, plus je kan je steak nog wat rook meegeven. Ik koop doorgaans de betere kwaliteit vlees (angus/graangevoerd) dus dan vind ik het zonde als ik hem niet perfect te krijg.
 
Ik zou ook voor picanha gaan want tri tip is moeilijker te verkrijgen omdat het minder commercieel is moet je dat eerder aangeven bij je slager om zeker te zijn dat je niet teleurgesteld wordt
 
Terug
Bovenaan Onderaan