BasBQ
Beef en Steak

Beginnende roker

 
 

Mosseltje

Stoker
Berichten
481
Hallo allemaal,

Ik ben Maurits en woon in Breda.
Koken is ??n van mijn vele hobbies.

Vorig jaar heb ik samen met mijn vriendin een (culinaire) roadtrip gemaakt langs de Mississippi.
En sindsdien helemaal verslaafd geraakt aan slowcooking en roken.
Met mijn kleine weber veel pogingen gedaan maar nooit echt het hele proces kunnen beheersen.

Morgen kan ik mijn bge large ophalen.  B-)

Dus vandaar dat ik hier ben.
Ik wil namelijk alles leren over roken en slow cooking.
Hopelijk kan ik op een gegeven moment ook wat nuttige bijdragen gaan leveren.  :)




 
als we gaan, dan gaan we met zijn allen!

Welkom Maurits, veel plezier hier! Vanaf morgen kan ik je rookpluimen dus zien ;)
 
Welkom Maurits, weer een Brabander erbij  :D
 
O yes! Een BGE! Heeeeeel veeeel plezier ermee en wij zien de foto's tegemoet! Welkom hier.
 
Ha Maurits, welkom hier! Er zijn genoeg tips en tricks die je hier kunt opsteken, ga maar lekker lezen. En als je vragen hebt? Stellen, daar leert een ieder weer van!
 
Hoi Maurits, welkom hier
 
Ik kan niet wachten.
Morgenochtend als eerste het eitje ophalen en dan meteen door naar de HANOS om het eerste stuk vlees te gaan halen.

De pulled pork is staat heel hoog op het lijstje maar misschien nog te hoog gegrepen als eerste project.
Maar een lekker gerookt kippetje is ook al leuk.

Mijn uiteindelijke goal is een perfect gegaarde volledige primerib roast.  =P~

 
Hoi Maurits, welkom hier
 
Welkom en veel plezier!!!!
 
Welkom Maurits, gezellig dat je mee komt roken.
Tip: pak bij de Hanos wat dikke spareribs mee, gooi ze lekker in de kruiden, zet je ei op 160 graden, gooi en flinke hand rookhout op de kolen en bak je ribbels af in ongeveer 1,5 uur (de easterwood methode). Opdienen met je favoriete bbq saus en kijk uit dat je je ellebogen er niet bij opeet.  Veel plezier met je ei!
 
Een ei hoort er bij...  :p

Welcome..
 
Welkom Maurits
 
Hoi Maurits, welkom op dit gezellige forum!
Maar kijk wel uit....het werkt verslavend....
 
Welkom en veel plezier met je bge!  Rookse!
 
Terug
Bovenaan Onderaan