Het leuke van de fotowedstrijd is om nieuwe dingen te proberen.
Alvast excuses voor de eindfoto, het is niet helemaal zoals het er op het bord uit zag, maar we doen het er maar mee.
Beercanribs, een tijd geleden voorbij zien komen in een filmpje van de bbq pitboys. Nou doen die vaak niet helemaal mijn ding, maar wel leuk voor de inspiratie.
Allereerst begonnen met de bbqsaus.
-knoflook
-sojasaus
-ketchup
-mosterd
-bruine basterdsuiker
-cola
-whisky
Alles is een pannetje en laten pruttelen.
Weird, ik zou zweren dat dit glas vol was.
Nog een glaasje dan maar.
Cola er bij, twee glaasje whisky en een 40 minuten laten inkoken.
Hierna de ribs klaarmaken, insmeren met mosterd en een bbqrub.
Tijd voor het bier.
Ik heb gekozen voor La Chouffe. Niet omdat je dit zo goed terug proeft in de saus, maar vooral omdat het lekker bier is wat je in blik kunt kopen.
Gewoon uitschenken en geheel opdrinken. Aangezien ik 2 ribs ging maken, had ik 2 blikjes nodig.
Uiteraard laten we niets in de blikken zitten en drinken we alles netjes op.
Net als bij beercanchicken voegt het niets toe aan het gerecht, maar is het echt onmisbaar voor debkok.

En waarom dan niet de blikken van de whiskycolasaus....... Simpel, beercanribs klinkt toch veel beter dan colacanribs.

De ribs om de blikjes gebonden, en met 170 graden mochten ze 1,5 uur op de bbq.
Ondertussen tijd voor een paar maïskolven als bijgerecht.
1,5 uur later zagen de ribs er al goed uit.
Tijd om in te smeren.
En dan is het uiteindelijk zover.
Heerlijke ribs, met echt een geweldige saus.
Inspiratie voor de saus komt uit een combinatie van deze 2 recepten :
www.b4men.nl
www.leukerecepten.nl
De presentatie komt op de foto niet tot zijn recht, maar het zag er gewoon leuk uit. Volgende keer doe ik nog iets met dat midden.
De bbq pitboys hadden de blikken open gemaakt en er een blauwe bessensausin gemaakt, maar dat is niet mijn ding.
Bedankt voor het kijken.
Alvast excuses voor de eindfoto, het is niet helemaal zoals het er op het bord uit zag, maar we doen het er maar mee.
Beercanribs, een tijd geleden voorbij zien komen in een filmpje van de bbq pitboys. Nou doen die vaak niet helemaal mijn ding, maar wel leuk voor de inspiratie.
Allereerst begonnen met de bbqsaus.
-knoflook
-sojasaus
-ketchup
-mosterd
-bruine basterdsuiker
-cola
-whisky
Alles is een pannetje en laten pruttelen.
Weird, ik zou zweren dat dit glas vol was.
Nog een glaasje dan maar.

Cola er bij, twee glaasje whisky en een 40 minuten laten inkoken.
Hierna de ribs klaarmaken, insmeren met mosterd en een bbqrub.
Tijd voor het bier.
Ik heb gekozen voor La Chouffe. Niet omdat je dit zo goed terug proeft in de saus, maar vooral omdat het lekker bier is wat je in blik kunt kopen.
Gewoon uitschenken en geheel opdrinken. Aangezien ik 2 ribs ging maken, had ik 2 blikjes nodig.
Uiteraard laten we niets in de blikken zitten en drinken we alles netjes op.
Net als bij beercanchicken voegt het niets toe aan het gerecht, maar is het echt onmisbaar voor debkok.

En waarom dan niet de blikken van de whiskycolasaus....... Simpel, beercanribs klinkt toch veel beter dan colacanribs.

De ribs om de blikjes gebonden, en met 170 graden mochten ze 1,5 uur op de bbq.
Ondertussen tijd voor een paar maïskolven als bijgerecht.
1,5 uur later zagen de ribs er al goed uit.
Tijd om in te smeren.
En dan is het uiteindelijk zover.
Heerlijke ribs, met echt een geweldige saus.
Inspiratie voor de saus komt uit een combinatie van deze 2 recepten :

Best BBQ Snack: Kippenvleugels in Laphroaig Select en Cola! - B4men
Deze kippenvleugels zijn echt niet voor watjes! Ze zijn pittig door de sambal en rokerig door de Laphroaig Select whisky. Dit is echt de ultieme bbq snack en je kan er niet genoeg van maken. De volgende dag zijn ze trouwens misschien nog wel lekkerder. Verder maak ik er niet teveel woorden aan...

Sticky kip cola
Kip in een lekkere sticky en zoete maar toch ook licht spicy saus gemaakt van o.a. Coca Cola.

De presentatie komt op de foto niet tot zijn recht, maar het zag er gewoon leuk uit. Volgende keer doe ik nog iets met dat midden.
De bbq pitboys hadden de blikken open gemaakt en er een blauwe bessensausin gemaakt, maar dat is niet mijn ding.
Bedankt voor het kijken.