BasBQ
Beef en Steak

BeerCanChicken ( zonder beercan 🙈)

 
 

Nicks85

Vuurmaker
Berichten
78
Vandeweek wilde ik BCC maken om mijn Bastard Compact. Een mooie bio kip gekocht, mijn beste gedaan op een zelfgemaakte rub en aan de slag.

Maar helaas.... of de kip was te groot of mijn compact was te klein.... want de kip paste niet rechtop. Toen maar zonder beercan en platgelegd en hmmmm wat was het resultaat geweldig 😍

4C047FEF-D27F-4603-965F-95649CFF6267.jpeg


39E70DB0-99D5-43E9-BDF6-50B35932E8C6.jpeg


69C50837-CE5A-4A18-A8AE-F35ACAED8AF8.jpeg
 
Het gaat toch om het uiteindelijke resultaat alhoewel zo'n kip op een blik staat natuurlijk best leuk maar geen sticker op deze manier.:cry: helaas.
Maar als het lekker was maakt dat een hoop goed natuurlijk.
 
Mooie kip, goed gelukt.
En zet hem de volgende keer als die klaar is gewoon effe op een blikje :sneaky:
 
Lekker kippie hoor!
Zou je wel een tokkie krijgen als je hem plat legt met een blik in zn reet?
 
Voor mij alleen maar weer een reden om hem snel nog een keer te maken, dan vraag ik gewoon om een kleiner kippie :)
 
Lekker kippie hoor!
Zou je wel een tokkie krijgen als je hem plat legt met een blik in zn reet?
Hij moet wel op het blik gegrild worden lijkt mij vanzelf sprekend.
 
Laatst bewerkt:
Nu is het bierblik niet eens het belangrijkste, een kipsitter mag ook, maar geen BBQ foto is een no go;)
 
I know haha, maar hij voelde als " mislukt " als BCC toen het niet paste. In een foto had ik geen zin meer haha. Maar toen hij er toch zo mooi uit kwam kon ik het niet laten.
 
mooi dat het gesmaakt heeft. das dan in ieder geval genieten geweest.
en tja, voor een tokkie toch echt een kipje op een blikje, of een kipsitter wat Ewald zegt. Maar wat ik hier idd mis is een foto van de kip op de bbq. Want das het bewijs dat ie van de bbq komt en niet uit de oven.

succes met je volgende poging
 
Hoe heb je geprobeerd de kip te plaatsen? Ik heb ook een compact en zet hem in de drippan, direct op de plate setter. Kippetje ziet er wel goed sappig uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan