BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 
 

Masod-X

Kooltjesharker
Berichten
118
Druk bezig met voorbereidingen op onze aanstaande bruiloft, dus moest de ceremoniemeesters wel een beetje kriebelen.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn nieuwe inkbird en beercan chickenpan van Burnhard uit te proberen.

Bbq op 190 graden gezet
De kip niet te sterk gekruid, zout peper, wat chilipoeder, knoflook en paprikapoeder.
In het vochtbakje en door de groenten een laagje tripelbier en gekruimeld bouillonblokje gedaan. Bij de groenten ook nog wat rode wijnazijn.
Voor groenten gebruikt wat ik nog had liggen. Bleekselderij, wortel, rode ui, paprika, champignons en rode krieltjes.

Tijd niet in de gaten gehouden, maar met de melder van de inkbird bij 72° van de bbq afgehaald. Sappig! Niet eerder zo sappig gehad bij BCC. Meestal vind ik roadkill sappiger.

Bleek toch nog wat trek te zijn, dus ook twee opgerolde speklapjes rustig gegaard, dat duurde nog wel even! Wel lekker met appelstroop, chilipoeder en stukjes appel ertussen. De volgende keer mag het mij nog zoeter. De foto's ben ik vergeten.

Tot slot een toetje uit het complete bbq boek van Julius Jaspers. Mascarpone (gemend met amarettosiroop) met gebrande hazelnoten, gegrild suikerbrood en rode vruchtjes. Wordt zeker nog een keer gemaakt! Volgende keer doe ik wel echte amaretto.

Temp in de kamado ook beter onder controle, al met al een geslaagd avondje
af7df2686873d93355cbde7dd21e80e0.jpg
2758f17ce96eaeb6d283710d9a559916.jpg
da588c69b34435a6030d824e6a2723ab.jpg
81213b71ad6a21152d427726a591038e.jpg


Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
 
Dat ziet er allemaal lekker uit!
Die opgerolde spek lijkt me ook erg lekker.

Gefeliciteerd met je 🐔
 
Merci! Kip blijft toch echt heel lekker mits goed klaargemaakt.

Op naar de volgende badge.
 
Ziet er gezond uit!
 
Goed gelukt kippie, mooi toetje en dat boek is een hele mooie, echt zo'n boek waar je letterlijk alles uit wil maken. Toetje krijgt een bladwijzer :)
 
Ja de kip en het toetje beide op herhaling gegaan dit weekend (ander gezelschap). Beviel nog beter. Vruchtjes wat zachter laten worden en veel meer siroop in de mascarpone. Beetje yoghurt er doorheen en toen was het top
 
mooi kippetje en ook toetje.
das een heerlijk culinair feestje geweest
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan