BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 

Erki

Kooltjesharker
Berichten
120
Weer eens beercan chicken gemaakt met zelfgemaakte friet. Ik had wat problemen met de temperatuur na het plaatsen van de platesetter. Uiteindelijk een halve platesetter weggehaald en toen kwam het goed. Vandaag de kamado helemaal leeggehaald en uitgeblazen met de compressor. Bleken toch wat luchtgaten verstopt te zitten dus dat verklaart een verminderde trek. Friet was overigens een aanrader: gemaakt met de jumbo aardappelfriet. Eerst voorgekookt, daarna voorgebakken op 150 gr en daarna afgebakken op 180 gr.

171AE7A5-B5B0-453F-8D70-ECDF573DD04E.jpeg


DAEFC0DE-2E6D-4C55-8E58-B3DBE6EB53BE.jpeg


082CE2ED-8952-411C-9C8E-D5D627BE3856.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooie kippies
Stook de Q eerst flink op, dan de platesetter er in en op temp laten komen. Maak’m wel eerst schoon voor ik begin
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
kip en friet
wie kent het niet
topmaaltijd
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Ja hoor lekker, ook hier een veel gegeten hap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Ziet er smakelijk uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Mooie kippies
Stook de Q eerst flink op, dan de platesetter er in en op temp laten komen. Maak’m wel eerst schoon voor ik begin

Ik deed dat voorheen nooit, maar misschien moet ik dat - zeker als ik de platesetter gebruik - maar wel doen. Ik kreeg hem maar niet boven de 100 gr. Met een halve platesetter eruit lukte het vervolgens wel.
 
Lekkere Kippies!
Zelf Patat/friet maken is altijd lekkerder dan die voor gestoomde zakken uit de diepvries.
Mijn manier van bakken is drie keer. Na het snijden was ik het zetmeel eraf met een vergiet, droog ze op een theedoek en bak ze voor de eerste keer op 150°/5min, daarna even laten afkoelen op keukenpapier. Weer voorbakken op 150°/5min, afkoelen en dan afbakken op 180°/5/min.
Ik kook ze dus niet voor. Door de derde keer krijg je dat de patat krokanter wordt en smeuïg aan de binnenkant maar niet hard en donkerbruin, hetgeen schadelijk is.
Dit met goed gemalen grof zeezout en zelfgemaakte mayonaise is één van mijn toppers volgens familie en daarbuiten :LOL:
Maar sowieso is kip met patat een klassieker. Daarnaast een bakje appelmoes met kers. Heeerlijk! (y)
Deze bereiding ga ik ook een keer proberen. Dank!
 
Die kippetjes zitten echt blij te wezen.
Smakelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan