BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 
 

Franco

Tondelzoeker
Berichten
5
Het kan niet altijd een speciaal stukje vlees zijn, gisteren dan maar een kippetje op de Q gelegd! Het kippetje werd vergezeld door een gemarineerde bloemkool.

IMG_0746.jpg


Het kippetje kreeg een rub mee met zout, peper, paprikapoeder (gewone en gerookte), lookpoeder, uipoeder en kreeg ook een blikje jupiler mee. De bloemkool kreeg een marinade op basis van wat olijfolie, sriracha, en wat kruiden dat ik op gevoel er onder deed (en niet meer juist weet wat 😅).

IMG_0747.jpg


Een kwartierte voor ik hem er af haalde heb ik het kippetje nog wat ingesmeerd met een glaze op basis van honing en verse look.

IMG_0749.jpg


Aan de overschot van de glaze werd een goede kwak mayonaise toegevoegd samen met wat limoensap en tadaaa, een dressing. Nog wat vers gebakken maïsbrood erbij en smullen maar!

En of het goed was? Het vrouwtje vond het de lekkerste kip dat ze ooit had gegeten, zalig toch? Ik vond dit ook, nog nooit zo'n sappige kip gegeten!

Ik had ook eerder een stuk beef short ribs gemaakt van 2.1kg, wat ook wel de moeite was, maar ik vergeten te documenteren ben! 🙈 Zondag verjaar ik en dan staan er St. Louis style ribs op het menu!
 
Zo is een kipje toch bijzonder. Lekker hoor!
 
Leuk gemaakt, Welkom bij de Tokkies.
 
Lekker kippetje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie run. Kip ziet er goed uit. Lust ik
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan