BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken

 
 

Hendrik

Kooltjesharker
Berichten
129
Beste mede bbq'ers,

Gisteren voor de eerste keer Beer Can Chicken gemaakt, niet op een blikje maar op een Chicken Sitter. Die kreeg ik erbij toen ik de Weber 57 van iemand overnam. Eerst een flinke scharrelkip bij AH gekocht en met een rub ingesmeerd. De bbq naar zo'n 160 graden gebracht en het kippetje erin, op een gietijzeren bakplaatje gezet. Na een uurtje was de kerntemperatuur van 78 graden bereikt en voila, een mooie gebruinde en vooral sappige kip op tafel

20210821_175438.jpg


20210821_174201.jpg


20210821_173932.jpg


20210821_145655.jpg


20210821_133811.jpg
 
Kippetje een mooi kleurtje gegeven

niet verkeerd dat je de sitter erbij gekregen heb. Kan je ook aardappel en groenten in doen en mee bereiden
 
Lekker kippetje hoor.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik was gisteren dus niet de enige 😬

Misschien een domme vraag, maar waarom valt BCC onder hot & fast? Ik bereid die dingen altijd zo rond de 120-140, en echt max 150 en indirect. Hot & fast associeer ik toch meer met een burgertje grillen of iig direct boven de kooltjes.
Geen idee, de forumleiding kan je hier vast antwoord op geven!
 
Van harte gefeliciteerd met je tokkie!

Wat de plek van BCC betreft, de meeste mensen bereiden hem op 175-200°C omdat dat het beste velletje geeft. Bij low & slow heb je een rubberig vel. Dus de meeste BBC’s eindigen hier.
 
@Hendrik. Proficiat met je wel verdiende tokkie award.
De chickie ziet er mooi gebruind en blij uit.
 
Hendrik dat is een heel mooi en sappig kippie geworden, gefeliciteerd met je Tok 🥳 jullie hebben lekker gegeten!
 
Trotse dame op het blik, welkom bij de Tokkies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan