BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken

 
 

Jeff329

Tondelzoeker
Berichten
6
De vrouw heeft avond dienst dus met de kleine man beer can chicken op het programma. Gisteren al bij de slager een mooi kippetje gekocht en zelfde avond ook al in de rub gezet die ik vond op de big green egg site. (Deze was niet zo heel pittig voor de kleine man. Ook nog de helft van de paprikapoeder gebruikt wat zij zeiden dus qua pit moet die mild blijven.)

Rond half 4 de ketel aangeslingerd en rond de 180 geprobeerd te krijgen. Half uurtje pielen en toen had ik hem redelijk stabiel op 190. Vorige keer had ik limoen met boter tussen de borst gedaan en voor het wel smaakvol alleen wilde het dit keer met citroen proberen. Smaakte me veel beter.

Een blikje mythos bier waar ik tegen op zag om hem te drinken erin(kwam dus goed uit) en op de BBQ. Met de rug naar de briketten en na 1.5 uur had ik in de borst 74 graden. Vervolgens 10 minuten rusten en met een lekker patatje en wat appelmoes aan de smikkel. Smaakte erg goed. De borst vond ik iets aan de droge kant dus volgende keer gaat die er iets eerder af.

Al met al heeft het zeker gesmaakt.

1abdf131df74a56db414126303c6abe9.jpg
c9e36223ee18b3e9bb312253ced028c4.jpg
ef698696373fcb589b8546160a11b783.jpg
fd540589dc50f7898c680c231622c032.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 
Mooi kippetje, heerlijk met friet. Welkom bij de Tokkies.
 
Mooi kippetje en de kleine ook tevreden
Op zien tegen een biertje opdrinken?
 
Mooi kippetje en de kleine ook tevreden
Op zien tegen een biertje opdrinken?
Kleine man al snel tevreden als het om eten gaat gelukkig:p
Ben niet zo gek op dat Mythos en aangezien er altijd wel een kratje hertog jan of brand en ben een liefhebber van speciaal biertjes dan is mijn keuze snel gemaakt.
 
Mooi resultaat. Ziet er heerlijk uit.
 
Altijd lekker kippetje en friet smullen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
kip met friet en een biertje erbij. heaven
gefeliciteerd met je tokkie
 
Dat is een lekker chicky zeg. Ziet er goed uit zeg.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan