BasBQ
Beef en Steak

beer can chicken

 
 

tejen

Tondelzoeker
Berichten
22
Vandaag voor de eerste keer beer can chicken gemaakt mety de schaal die ik in de action gekocht heb.
Had voor donker tafelbier gekozen van piedboeuf in het bier had ik ook een takje rozemarijn gedaan.
De kip ingesmeerd met kippenkruiden, gegaard op 170graden +- een uurtje, de eerste 10 min war houtsnippers bij gedaan van appelboom.
Na een 15 min heb ik de wortel er bij gedaan,een 15 min later de aardappeltjes die ik al ligt voorgegaard had + de ajuin.
Ook had ik wat rozemarijn in de pan gedaan.
Het resultaat mag er zijn was zeer lekker .

mvg tejen

IrCnojR.jpg

kTAUykh.jpg

7hOvJtO.jpg

SzotDhZ.jpg

LlxG1Os.jpg

WDMreAe.jpg

UWNiOVv.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=b2_W0iQTzOg
 
Lekker kippetje, welkom bij de Tokkies.
 
Lekker kippetje, zou ik zomaar lusten. ;)
 
Dat ziet er goed uit. Waarom het tafelbier gebruikt?
 
Het maakt helemaal niets uit wat voor een bier, wijn, water, cola of wat dan ook gebruikt bij een bcc je proeft de smaak toch niet terug in je kippen vlees. :(
 
Dat weet ik Hans, maar ik vraag me gewoon af waarom je uberhaupt tafelbier gebruikt en bv geen water.
 
Brecht zei:
Dat weet ik Hans, maar ik vraag me gewoon af waarom je uberhaupt tafelbier gebruikt en bv geen water.

Lang heb ik ook gedacht dat je hoe lekkerder bier je gebruikt des te beter je vlees zou smaken, nu weet ik beter. ;)
 
De kippetjes zien er weer lekker uit en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Lekker kippetje, mooie kleur ook.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Hans zei:
Lang heb ik ook gedacht dat je hoe lekkerder bier je gebruikt des te beter je vlees zou smaken, nu weet ik beter. ;)
Het enige waar dit bier lekker voor is om het bij stoofvlees te kappen.
 
Doen wij meestal en fikse scheut rode wijn bij ;)
 
Hans zei:
Doen wij meestal en fikse scheut rode wijn bij ;)

Dan is het geen vlaams stoofvlees meer
 
Dat is een zeer smakelijk kippie geworden, gefeliciteerd met je tok <:p en een smakelijke laatste foto van een bord vol lekkers :)
 
allemaal bedankt voor de reacties.
waarom tafelbier? ik gebruik dit idd ook voor mijn stoofvlees te bereiden .
vandaar dat ik dacht dat dit mss een goed idee was,was ook mijn eerste heer dat ik dit probeerde.
dus gewoon testen en zien hoe het smaakt,was zeer lekker en sappig,maar de smaak van het tafelbier zat er niet in.
mij werd al gesuggereerd dat ik meer smaakvollere bieren moet gebruiken?
in ieder geval dit ga ik nog doen ;)

mvg tejen
 
Die suggestie klopt niet hoor, als je een biersmaak wilt moet je gaan injecteren, anders geraakt de smaak nooit in je vlees. Hier is er een mooi artikel over https://amazingribs.com/tested-recipes/chicken-recipes/debunking-beer-can-chicken-waste-good-beer-inferior-cooking-technique
 
Brecht zei:
Die suggestie klopt niet hoor, als je een biersmaak wilt moet je gaan injecteren, anders geraakt de smaak nooit in je vlees. Hier is er een mooi artikel over https://amazingribs.com/tested-recipes/chicken-recipes/debunking-beer-can-chicken-waste-good-beer-inferior-cooking-technique


i.d.d., zonde van al dat lekker bier. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan