BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken

 
 
 

Erwin.schimmel

Kooltjesharker
Berichten
188
Vandaag stond mijn eerste Beer Can Chicken op het programma.
Vrijdag bij mijn favoriete slager een mooi gildehoen kippetje gescoord en 's avonds al in de rub gedaan: een mix van Killer Hoggs AP rub en Killer Hoggs The BBQ rub. Verder het kippetje ingespoten met een kippenbouillon, wat ketjap en een snufje rub. In de folie gedaan en terug de koelkast in.

Om 15:00 uur de BGE aangestoken en het kippetje alvast uit de koelkast gehaald. Aangezien mijn zoon ook mee-at lekker op tijd de kip op de Q gedaan: indirect 150? tot een kerntemperatuur bereikt was van 72-75?. Daarvoor het kippetje nog wat afgelakt met Smokey goodness bbq saus.

De kip even laten rusten en aanvallen maar. Zowel vrouw als zoon (en ikzelf) vonden de kip erg lekker.
Vond het velletje nog niet krokant genoeg en twijfel of ik het kippetje volgende keer weer zal aflakken. Genoeg redenen om snel nog een keer een kippetje te maken.
27dfba84e5ba9b0d15aad6cb20382a09.jpg
d78bea245eee87abb66ccd6efd3c9630.jpg
febefdeac8baed19b82df8d76b03a8cf.jpg
e8a1b5a31e82850a6f30d9d291166119.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Lekker hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Mooi kippetje!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker hoor, ik krijg spontaan trek!
Mocht je het velletje krokanter willen probeer eens 175 tot 200 graden, daar lukt het zeker mee :)
 
BensBQ zei:
ziet er goed uit, lekker, alvast gefeliciteerd met je stickertje  ;)
Bedankt. Zo sprokkelen we onze stickertjes mooi bij elkaar. Moet alleen een beheerder dit topic ook nog wel even beoordelen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
 
SilverFox zei:
Lekker hoor, ik krijg spontaan trek!
Mocht je het velletje krokanter willen probeer eens 175 tot 200 graden, daar lukt het zeker mee :)
Goede tip, ga ik volgende keer proberen. Kan de glaze er ook nog iets mee te maken hebben?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Lekker kippie
 
Gefeliciteerd. En dat er nog vele moge volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Gefeliciteerd. En dat er nog vele moge volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gaan we zeker doen. Al doende leert men, dus oefenen gaam we

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan