BasBQ
Beef en Steak

beer can chicken voor het avondeten en een sticker

 

smokey Harm

Vuurmaker
Berichten
96
Hallo allen,

Het gaat dan toch gebeuren! Vandaag een mooie hele kip gehaald van 1.2 KG. In losse onderdelen heb ik het al wel eens gemaakt op de bbq maar nog nooit als een geheel, Morgen ochtend ga ik hem in de kruiden zetten. Dan kan de kip lekker heel de dag aan zijn jasje wennen zodat hij in de middag op de bbq mag komen te staan.

ik heb wel een vraag. ik wil er graag aardappeltjes bij, zouden jullie die in de drip pan erbij doen of in een appart pannentje? ik hoor graag jullie mening daarover.

keep you posted.
 
Belooft veel goeds. Aardappels moeten er gewoon onder kunnen. Lekker zelfs. Zorg wel dat je in je blikje maar een heeeeeel klein bodempje vocht hebt. Aardappels in de schil laten. Aardappels hebben toch wel een uurtje nodig. Die dikke kip denk ik 1u en 15min. op 170gr. Zijn je aardappels al eerder klaar. Haal je die er uit en warm je ze de laatste 10min weer terug op.
Kom maar door met die foto’s. Wordt smullen vanavond.
 
zo van ochtend de kip in de kruiden gezet. dan kunnen we straks weer verder.
IMG_7565.jpg
IMG_7566.jpg
 
@ Harm, Zo gaat het uitstekend.



Veel succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Die zal goed gesmaakt hebben.
Wellicht voorbarig (het Presidium van dit Forum beslist), gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Die zal goed gesmaakt hebben.
Wellicht voorbarig (het Presidium van dit Forum beslist), gefeliciteerd met je Tokkie.

Niet te voorbarig, TS (smokey harm) heeft alleen nog een gekruide rauwe kip laten zien, die mooie foto van de tok op de Q is van Hans.
 
De bbq is er klaar voor....
de kip staat erop. ik heb er vlug nog 4 aardappels opgegooid om te kijken hoe ze er straks van af komen. als ervaring voor de volgende
keer.
@Hans ziet er inderdaad goed uit. die is voor de volgende keer.
even de bbq uit het oog verloren. De kids hadden mijn aandacht te pakken :).Temperatuur iets te hoog op laten lopen de schuiven vlug wat geknepen nu is het weer onder controle

wat mij wel opvalt is dat 1 blokje hout maar een kwartier rook geeft. is dat normaal?
IMG_7567.jpg
IMG_7568.jpg
IMG_7569.jpg
 
Niet te voorbarig, TS (smokey harm) heeft alleen nog een gekruide rauwe kip laten zien, die mooie foto van de tok op de Q is van Hans.
Excuus. Had niet goed gekeken. 😖
 
Proef de rooksmaak straks eens als hij klaar is te veel rook kan je vlees bitter doen smaken vind je het te weinig volgende keer een blokje er bij.
 
Kippetje staat er stoer bij met de vleugeltjes in de zij
 
Nou hij heeft zeker gesmaakt! :) de rooksmaak was goed te noemen. 1 Blokje is dus voldoende.
omdat ik na de temp uitschieter de boel wat geknepen heb was het velletje niet overal knapperig. Daar moet ik de volgende keer iets beter mijn best op doen.
De kids:Nou papa dat hoef ik echt niet! ik zeg, klein stukje proeven en als je het niet lust hoef je niet meer.
Ik heb nog net een stukje kunnen redden voor mijn boterham van morgen.😆
de aardappelen waren ook lekker.
ben vergeten een foto van het gevulde bord te maken.
Dus reden genoeg om het nog snel eens over te doen.
IMG_7570.jpg
IMG_7575.jpg
 
Ziet er heel smakelijk uit gefeliciteerd met je sticker ;)
 
Mooi hoor, welkom bij de Tokkies
 
Mooi hè, dat hoef ik niet en dan nog geluk hebben dat je zelf een stukkie heb
 
Lekker chicky geworden. En goed gegeten. Aardappels van de Q zijn top. Zeker met wat vet van de kip er bij
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan