BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken op de WSM

 
 

ArnoldS

Sprokkelaar
Berichten
38
Gisteren voor het eerst Beer Can Chicken gemaakt op de WSM. Het was sowieso mijn eerste beer can chicken ooit ;)

Op de onderste grillplaat de chicken geplaatst. Leek mij een mooie plek, met meer ruimte. De waterpan droog gehouden en afgedekt met een deksel, besteld in de VS via Amazon. De kip gerubt met Noskos the Chicken. De kip wou niet echt meewerken om op een blikje bier gedrukt te worden. Na 2x een blik in elkaar te hebben gedrukt de chicken sitter gepakt. Het resultaat was redelijk, maar de kip had naar mijn zin wat te weinig smaak van de kruiden.
20210529_144353[1].jpg
20210529_165131[1].jpg
20210529_162338[1].jpg


20210529_144353[1].jpg


20210529_180052[1].jpg
 
Goed gelukt, welkom bij de Tokkies. Dat blik voor de waterpan wil ik ook wel.
 
Dank je Arnold, ik zag dat ze overall uitverkocht waren. Maar dan heb ik nog wat te wensen voor de toekomst.
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Ik smeer de kruiden ook altijd onder de huid om wat extra smaak mee te geven. Het is even voorzichtig pielen, maar je komt goed bij de dijen en de filets.
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Ik smeer de kruiden ook altijd onder de huid om wat extra smaak mee te geven. Het is even voorzichtig pielen, maar je komt goed bij de dijen en de filets.
bedankt voor de tip, ga ik een volgende keer doen en een kwartiertje langer op de Q.
 
Terug
Bovenaan Onderaan