BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken! En een lekker toetje :-)

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Vrienden!

Ik wilde graag de magie rondom het fenomeen BCC ontrafelen. Helaas had ik al het recente draadje gelezen over deze kip-bereiding, voordat ik begon. Maar dat mocht de pret niet drukken. Want vrouwlief verheugde zich, we hadden een lieve gast te eten en een mooie (maar warme) avond voor ons. Chicken klaar? Grillen maar!

Met de Beer Can Chicken- houder van Jamie Oliver (geen reclame, maar net als die van Weber kunnen de aardappeltjes hier in het kippenvet pruttelen) en een kip aan de slag. Kruidenboten onder het vel, kiprub over een mild ingevet huidje, bruin biertje in de houder (en de rest in een glas!!!).
Na een minuut of 15 een bol knoflook in een pakketje erbij. En na 45 minuten de paprika in de houder erbij en de aubergine met wat lekkere olijfolie, ras-el-hanout kruiden, wat zout en peper en wat balsamico azijn erbij.

1597265021166.png

1597265055536.png


Kippie heeft een beetje een plat koppie..... die 47cm Q is toch wat aan de lage kant :-D

En voor het dessert een perzikje grillen. Nooit gedaan; heerlijk! Met een beetje honing om de karamellisatie op gang te helpen.

1597265227154.png


Dotje creme fresh erop; niets meer aan doen!

1597265285948.png


Tot de volgende post allemaal !
 
Ze staat er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
Dat moet genieten geweest zijn. Wat een heerlijke maaltijd en alles van de bbq.
Top gedaan

En natuurlijk gefeliciteerd met je sticker
 
Met zo'n kippie kan je niet fout gaan.
Heerlijk!
 
Deze kip is voor de Q gemaakt.
Kijk hoe mooi ze poseert,
Smakelik.
 
Lekker kippie en niet d’r hoofd gestoten zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan