BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken dankzij het genootschap

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Volgens mij was het in een filmpje van Noskos, waarin hij zei dat Beer can chicken voor veel mensen het eerste gerecht is waarbij ze ontdekken dat je op een barbecue meer kan dan hamburgers en speklapjes grillen. Zo ook voor mij. Een jaar of 5 geleden BCC gemaakt als één van de eerste probeersels en toentertijd viel het mij tegen (dat lag vooral aan mij). Te weinig gedaan met de kruiden, te voorzichtig met de rookhout snippers. Nu, 5 jaar meer barbecue ervaring, zag ik op het forum de ene na de andere BCC voorbij komen en toen dacht ik, misschien moet ik dat ook nog maar een keer proberen.

Vandaag dus gedaan, de kip gekruid met de chick mix van Smokey Goodness. Vervolgens, na het lezen van het verslag van @rno (dacht ik), ook de borst en de poten geïnjecteerd met een kruiden-olijfolie mengsel. De barbecue tussen de 160 - 170 graden gehouden, twee appelhout chunks er bij en een dik uur later van de BBQ gehaald. Het eindresultaat: ik kan wel stellen dat ik in de afgelopen 5 jaar wat geleerd heb, want het resultaat was heerlijk! Malse kip, veel smaak, echt top! Ga dit snel nog een keer maken!

IMG_20200718_134650.jpg


IMG_20200718_154745.jpg
 
Ja, die staat er mooi bij. Welkom bij de Tokkies.
 
Lekker kippetje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie tokkie! Kon je de injectie met kruiden nog terugproeven? Is het een blijvertje?
 
Mooie kip. Gracias met de tokki award.

Ben ook benieuwd naar het effect van de injectie.
 
Zonde dat je 5 jaar heb moeten wachten hè 😁
Ik vond dat het geïnjecteerde vlees de smaak had gekregen die ik hoopte en verre van droog geworden was
 
Mooie tokkie! Kon je de injectie met kruiden nog terugproeven? Is het een blijvertje?
Ja, ik denk het wel. Ik moet zeggen dat ik dus weinig, of eigenlijk geen, vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb dit gerecht immers 5 jaar niet gemaakt. Maar ik vond het resultaat erg lekker. Of dat dan komt door het injecteren, dat vind ik lastig om te zeggen. Maar mijn gevoel zegt dat het zeker een toegevoegde waarde heeft gehad
 
Zonde dat je 5 jaar heb moeten wachten hè 😁
Ik vond dat het geïnjecteerde vlees de smaak had gekregen die ik hoopte en verre van droog geworden was
Ja, dat ben ik met je eens!
Ik vond het eindresultaat erg lekker!
 
Ziet er erg lekker uit en dat een kip wel eens tegen kan vallen kan natuurlijk ook wel eens aan de kip liggen (te veel vlieguren of zo) ;)
 
Mooie run. En ook voor de doorgewinterde BBQ-er is een BCC nog steeds leuk hoor :cool:
Ziet er iig lekker uit. Moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan