BasBQ
Beef en Steak

Beer can bacon burger

 

Bastiaan

Vuurmaker
Berichten
51
Tijdens een stukje surfen op YouTube kwam ik bij een gerecht van de bbq pit boys uit wat mij nieuwschierig maakte was de naam van de burger.

-The Beer Can Bacon Burger-

Maar uiteindelijk bleek je het bierblikje alleen nodig te hebben om de burger omheen te vouwen maar het zag er lekker uit dus ben ik er voor gegaan op deze verschrikkelijke regendag!
5F553499-C4D3-4BD6-A1F3-5DFE9EBAF4FD.jpeg

Met een kilo gehakt en wat kruiden en specerijen aan de gang gegaan eerst grote gehaktballen gemaakt(bijna grote moinkballs zijn het)
FA60FC4C-143B-48C4-A1DF-0A0BD12D2421.jpeg


5 grote gehakt ballen en met de rest van het gehakt toch nog maar een paar kleine Moink balls erbij gemaakt lekker voor de jongen om mee naar school te nemen..

Als de ballen gedraaid zijn begint het werk voor het blikje in dit geval was het een blikje sinas bij gebrek aan bier in blik

Even het blik er goed in drukken en het gehakt even goed omhoog optrekken, tegen het blikje aanduwen waardoor je een mooie kuil krijgt in je ballen. Die dan even goed rondom in de kruiden zetten naar het idee van de moinkballs…
43B61F3E-EEA2-4F9B-A616-B2AD5C480316.jpeg

Dan kunnen de ballen even goed aanstijven in de koelkast.
Tijd om de ui/champignons/paprika en kaas te snijden voor zometeen in de ballen,ook meteen de regen door rennen om de Q aan te steken!!
82FB40B5-4829-4C52-8536-925F934AAA43.jpeg

Als alles mooi stijf is geworden kan de bacon eromheen en de eerste blokjes kaas erin
F5B76289-58BE-4E37-B6E5-831E1736427D.jpeg

Inmiddels is de bbq op de ideale temrpratuur en kunnen ze erop voor een kleine 45 min
C2DA4E38-853D-4C0F-84AA-BB95E3D46DB0.jpeg

Dan begin ik met de groente even te bakken om een kleine aanzet te geven, als dit klaar is vul ik de burgers/ballen met de groente en duw er nog per burger 2 blokjes kaas in kan die mooi door de groenten heen smelten
AD1D37C8-92BB-4177-A243-419B023D42F1.jpeg
als alles een 45 min verder is geven we de ballen en de moinkballs nog even een likje bbq saus.Kunnen ze voor het laatste stukje mooi even verder garen naar de 70 graadjes een maal daar kan alles eraf
66D795A7-6AE7-4448-A747-A79A0706F21D.jpeg

en op een mooie Italiaanse bol om vervolgens het broodje aan te vallen, moet zeggen was een heerlijk broodje maar mijn god wat is het machtig zeg..1 broodje was meer dan genoeg dus hebben we morgen nog een lekkere maaltijd voor de boeg.

Goed weekend allemaal nog even
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee zeg , lijkt me wel lekker toe 😋
 
Lekker hoor. Perfect maaltje voor deze onstuimige dag, alleen jammer dat het sinas was :ROFLMAO: ;)
Ziet er prima uit.
Kan me herinneren dat het hier een paar jaar geleden een hype Was. Beer bottle burger heet het ook wel.

Die kaas erdoor Is wel een goed idee.
Dank voor het delen
 
Dat ziet eruit als een prima broodje zo!

Lekker op een Italiaanse bol, lust ik ook we hoor. 😋😋
 
Ik heb nog een hongertje :p
 
Ik begin weer trek te krijgen. Dit is wel een gaaf idee. Lekker
 
Leuke andere manier van het bereiden van een hamburger. Ziet er smakelijk uit.
 
Zijn inderdaad heerlijk, ik heb ze een poos geleden ook gemaakt. Je kunt er in doen wat je lekker vind qua kaas en groente.

Binnenkort maar weer eens maken... :love:
 
Terug
Bovenaan Onderaan