BasBQ
Beef en Steak

Beer & Burgers

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Gister hadden we eters. Het zou goed weer worden, dus het eten zou van de BBQ komen. En de eerste keer Pulled Porc stond al enige tijd op het lijstje. Dus dat zou het worden. Broodje Pulled Porc! Maar ja, eerste keer, stel dat het mislukt. Nou weet je wat zei ik tegen me meisje, "We doen een br. hamburger met pulled porc!" En als ik het zo schrijf zou je denken mwah is dat nou zo speciaal? Nou, al zeg ik het zelf, het werd me toch een heerlijk maaltje.....

Ik had opzich de lat redelijk hoog gelegd. Doelstelling: Alles zelf maken. Vrijdag avond begonnen met de pulled porc, zie dit linkje > Pulled Porc van de Joe
Nadat het vlees op de Joe lag, ben ik het deeg gaan maken voor de brioche. Donderdag kwam ik het broodje tegen van @smokey_jaap
En dat broodje zag er toch goed uit, die moest het worden. En ik moet zeggen dat is best gelukt.


Tijdens het rijzen heb ik de burgers gemaakt. Het gehakt vermengd met kruiden en dergelijke, waarna ik zes even zware ballen van gevormd had, zo'n 150gr per stuk. In de pers, ingepakt en in de koelkast gelegd. Bij de pulled porc hoort natuurlijk ook een lekkere Colewsla. Dus ook die voorbereid. Zo'n drie kwartier voor het eten heb ik nog wat uien gekarameliseerd, nadat deze redelijk gereed waren gingen de burgers erop. In de tussen hadden we wat friet in de airfryer gedaan. Als laatst de cheddar en de bacon op de burgers. Toen werd het tijd voor de opmaak. De broodjes opengesneden, nog even op de Joe, wat sla op het onderste deel van het brioche. Burger erop. Daarna de Pulled Porc met de homemade BBQ saus, en als laatst de uitjes. Het bovenste deel van het broodje erop. Om het af te maken een saté prikker erdoor heen. De frietjes en de colewsla ernaast. Als kers op de taart een heerlijke Straffe Hendrik erbij...



Niet alleen de presentatie werd gewaardeerd, maar ook de smaak! We hebben heerlijk zitten smikkelen met ze alle.
 
Mmmm. Dat ziet er heerlijk uit zeg!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
 
Woe dat ziet er straf uit ;). die bus zien er ook prachtig uit.
 
Wow dat is een hele mooie burger. Water loopt me in de mond. Deze burger met PP ga ik zeker ook eens maken. Wat een mooi BBQ maal. Top
 
Ziet er erg mooi uit krijg er trek van op de maandag ochtend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De lat lag hoog en er goed overheen gekomen
 
Dat ziet er erg mooi uit! Leuke combinatie van de burger met PP. Moeten we ook maar eens proberen
 
Dit ziet er heel goed uit zeg! Hiervan ga ik wel een aantal zaken gebruiken als ik hamburgers ga maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Zoooooo Nico knocks it out of the park.
Jeetje zeg, wat een burger!
En mooi 2 vingers schuim bij in je glas bier haha ;)

Goed, weer even serieus; Wat een burger.
 
Waarom lees ik deze berichten eigenlijk? Krijg er alleen maar honger van. Wat een burger!
 
dat ziet er lekker uit. die ga ik onthouden. want mijn eerste pp staat binnenkort ook op het program.
 
Krijg er honger van! Ziet er echt onwijs lekker uit!
 
wauw die burger ziet er heerlijk uit ik krijg gewoon trek als ik de foto`s zie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan