BasBQ
Beef en Steak

Beenham

 
 

Antal

Sprokkelaar
Berichten
25
Met de Kerst wil ik een beenhammetje op de kamado maken. Gewoon simpel met een rub en een glace van honing-mosterd. De beenhammetjes die je in de supermarkt koopt zijn vaak al gepekeld maar deze komt vers van mijn favoriete slager en is niet gepekeld. De rub bevat sowieso zout dus dan is pekelen niet nodig toch?
 
een ongepekelde beenham zal uiteindelijk smaken naar procureur/varkensvlees en niet naar ham. ik weet niet wat voor gewicht grootte je wilt gaan klaar maken met de kerst. met een kleintje kom je wel weg met wat rub en saus aan de buitenkant maar ik zou toch aanraden. om te pekelen of je slager hem te laten pekelen. voor die echte beenham smaak.
 
een ongepekelde beenham zal uiteindelijk smaken naar procureur/varkensvlees en niet naar ham. ik weet niet wat voor gewicht grootte je wilt gaan klaar maken met de kerst. met een kleintje kom je wel weg met wat rub en saus aan de buitenkant maar ik zou toch aanraden. om te pekelen of je slager hem te laten pekelen. voor die echte beenham smaak.
+1 anders heeft het inderdaad niet de "beenhamsmaak"
 
+1 . Pekelen, maar niet verzouten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan