Vandaag de WSM maar weer eens aangestoken voor een heerlijk beenhammetje.
Vanmorgen de beenham in de rub gezet en ingepakt in folie om hem nog even in de koelkast te laten marineren.
Vervolgens vanmiddag om 14:00 uur begonnen met het aansteken van mijn briketten.
De temperatuur op een mooie 120 graden laten komen en het hammetje er op gelegd.
Ik heb de beenham er om ongeveer 15:00 uur op gelegd.
Ik dacht dat zal wel even duren voor dat de beenham klaar is. Niks is minder waar,
Om ongeveer 16:00 uur was de kerntemperatuur al 58 graden.
Shit wat nu? Om 16 uur eten is wel wat vroeg
. Dan de beenham maar even insmeren met bbq saus en vervolgens inpakken in aluminium folie. En op de WSM laten liggen en alle lucht toevoer afgesloten. (Zo blijft de ham toch warm)
Ik was bang dat de ham droog zou zijn geworden maar dit was gelukkig niet het geval!

Hij was nog lekker sappig en smaakte heerlijk!
Alles was weer op!
Vanmorgen de beenham in de rub gezet en ingepakt in folie om hem nog even in de koelkast te laten marineren.

Vervolgens vanmiddag om 14:00 uur begonnen met het aansteken van mijn briketten.

De temperatuur op een mooie 120 graden laten komen en het hammetje er op gelegd.

Ik heb de beenham er om ongeveer 15:00 uur op gelegd.
Ik dacht dat zal wel even duren voor dat de beenham klaar is. Niks is minder waar,
Om ongeveer 16:00 uur was de kerntemperatuur al 58 graden.
Shit wat nu? Om 16 uur eten is wel wat vroeg

Ik was bang dat de ham droog zou zijn geworden maar dit was gelukkig niet het geval!

Hij was nog lekker sappig en smaakte heerlijk!

Alles was weer op!