BasBQ
Beef en Steak

Beenham met een touwtje

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
468
van de week geïnspireerd geraakt door @Barbeknoei en zijn beenham rollade. Thanks nog daarvoor!

In de vriezer had ik nog een beenham liggen van die blauwe supermarkt. En vandaag had ik tijd om daar mee aan de knutsel te gaan.
Gister met het boodschappen doen al bedacht dat het een soort cordon bleu moest worden maar dan net even anders. Uiteindelijk kwam ik op de combinatie: roomkaas voor de hechting, verse roombrie en uitgebakken spekjes. Maar hier zou ik nog een bite missen dus besloten wat katjang nootjes door de vijzel te halen en deze er aan toegevoegd.
De boel opgeknoopt en uiteindelijk ruim een uur op de bbq gelegen met een blokje beuken hout. De bbq rond de 180 graden gehouden, met een kerntemperatuur van 70 graden eraf gehaald en even laten rusten.

Was wel wat zout, terwijl ik het hammetje goed had afgespoeld. Waarschijnlijk toch die combi met de uitgebakken spekjes. Ik had verwacht die katjang nootjes meer terug te proeven, daar doe ik er de volgende keer veel van tussen. Maar die brie erbij was echt top.
Al met al was het leuk dit te maken, en ik denk dat ik er de volgende keer katenspek in doe ipv uitgebakken spekjes.

B5D5C142-E5D5-419F-B2DE-11D8BFA3D843.jpeg


8013A251-423E-4370-BB7A-49A52B461658.jpeg


DAEE78E6-239F-4EBC-B1F5-446E745453A5.jpeg


A1832AB0-6F04-45CD-8C75-2EE8A7E64B56.jpeg


47FFFDDF-414F-41B1-9920-3BD7921A1601.jpeg


83CB5E23-C2D2-4C93-B615-1412B0E6F1D0.jpeg


24B8B617-D284-4ED5-9E0C-095D58B5B182.jpeg
 
Ik kan helaas maar 3 van de 8 foto’s plaatsen

@Frits uiteindelijk is het gelukt, de berichten hieronder heb ik daarom verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
WT lukt er niet met de andere vijf?
 
Probeer het even in een bericht hieronder
 
Het ziet er geweldig lekker uit zeg
Leuk gedaan.
Beetje logisch dat het zout Is. Gepekelde ham+gezouten spek+zoute nootjes en dan zie ik ook nog zeezout staan :oops:
Voor mij zou alleen de spekjes al genoeg zout toevoegen in dit geval.
Maar evengoed een mooi gerecht gemaakt.
Top (y)
 
Het ziet er geweldig lekker uit zeg
Leuk gedaan.
Beetje logisch dat het zout Is. Gepekelde ham+gezouten spek+zoute nootjes en dan zie ik ook nog zeezout staan :oops:
Voor mij zou alleen de spekjes al genoeg zout toevoegen in dit geval.
Maar evengoed een mooi gerecht gemaakt.
Top (y)
Haha inderdaad, geef ik je helemaal gelijk in, die zeezout heb ik uiteindelijk achterwege gelaten
 
Prachtig. Blij je te inspireren.
Dat is precies wat we hier willen bereiken 😉.

Mooie uitvoering. Dat zout had ik ook al last van. Voor de volgende probeer ik alles met zout te mijden.
Verder maakt dit de beenham weer net iets interessanter en genoeg mogelijkheden.
 
Lekkere rollade. Dat lust ik ook wel, zeker met al die kaas
 
Mooie variatie van beenham. Leuk met die brie en katjang pedis. Hoe waren deze smaken bij elkaar😋

Het is dat hier alles onder de ijzel zit, ander kwam ik een hapje proeven.
 
Och, dat ziet er prima uit, nog nooit gedaan, mooie uitdaging voor mij dit jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie variatie van beenham. Leuk met die brie en katjang pedis. Hoe waren deze smaken bij elkaar😋

Het is dat hier alles onder de ijzel zit, ander kwam ik een hapje proeven.
Die nootjes proefde ik te weinig, dus qua scherpte had deze iets meer mogen hebben, en ja brie kan er wat mij betreft niet genoeg van hebben.
Het is dus nog in ontwikkeling zullen we maar zeggen😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan