BasBQ
Beef en Steak

Beenham hm+cotroller connectie

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Eindelijk weer eens de bbq aan met HM+controller connectie. De setpoint op 120C gezet en eens zien wat het gaat opleveren.

De beenham van te voren ingesmeerd met een beetje rub. Na een uur een keer of drie honingmosterd glaze op het vlees gesmeerd.

Voor de mensen die willen mee kijken ga ik nog even uitzoeken hoe de grafiek te includen... weer vergeten... structor bedankt ... het moest bbsession zijn ipv bbqsessie had ik het toch bijna goed  :-/
[bbqsession]95[/bbqsession]

Het plaatsen van de grafiek lukt nog niet echt is eindelijk gelukt, hier zijn in ieder geval al de eerste foto's :
IMG_5505_zps2ac4a977.jpg

IMG_5506_zpsf29c9f5d.jpg


Omdat het vlees best wel snel warm wordt, na een uurtje zat het al op 50C heb ik de setpoint verlaagd naar 100C. Hopelijk geeft me dit wat meer tijd om een paar keer te glaze'n. Maar dan moet de boel wel snel gaan zakken, net na de eerste glaze kwam de temp terug van 120C naar 125C.

Hier het eerste laagje glaze:
IMG_5508_zps10f619c2.jpg


En het resultaat mag natuurlijk ook niet ontbreken.
Laatste keer glaze er op:
IMG_5510_zpsc51f0309.jpg


Na even tot rust komen ziet het er zo uit:
IMG_5519_zps2a45a2a4.jpg


Op het bordje met wat saus erover en samen met aardappels en groente:
IMG_5523_zps3e89e5fa.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
Ik heb rond 1,3 net voor het glaze de setpoint terug gezet naar 100C, dit gaat dus een beetje vertekend beeld geven in de grafiek.

Is het mogelijk de setpoint te veranderen tijdens een sessie via de server?
 
uipko zei:
Ik heb rond 1,3 net voor het glaze de setpoint terug gezet naar 100C, dit gaat dus een beetje vertekend beeld geven in de grafiek.

De "zone" heeft me er goed door heen geholpen, ik heb nog drie keer glaze er op kunnen smeren. Met de kogelkraan dicht is de temp toch niet onder de 110 gezakt, maar dat is ook niet zo gek als je elke 15 minuten de deksel er weer afhaalt om er glaze op te smeren.
 
uipko zei:
Ik heb rond 1,3 net voor het glaze de setpoint terug gezet naar 100C, dit gaat dus een beetje vertekend beeld geven in de grafiek.

Is het mogelijk de setpoint te veranderen tijdens een sessie via de server?
Sorry voor de vertraging, ik denk ook dat Edwin het heatermeter stuk doorgeeft, dus ja

t-NyCmR-cTX_4QOI4sQ2fFXSuo1W_rVQoGa9tBE00QE=w953-h298-no
 
Die functionaliteit werkt, cq zou moeten werken.
 
structor zei:
uipko zei:
Ik heb rond 1,3 net voor het glaze de setpoint terug gezet naar 100C, dit gaat dus een beetje vertekend beeld geven in de grafiek.

Is het mogelijk de setpoint te veranderen tijdens een sessie via de server?
Sorry voor de vertraging, ik denk ook dat Edwin het heatermeter stuk doorgeeft, dus ja

t-NyCmR-cTX_4QOI4sQ2fFXSuo1W_rVQoGa9tBE00QE=w953-h298-no

Ik kon dit scherm niet zo snel vinden.
 
Tja dat komt een beetje dat er geen visual cue op zit dat je daar wat mee kan, het is tekst tot je er op klikt. :blush: ik zal eens een van onze ux-ers naar laten kijken. Bij het geschiedenis scherm zit deze manier van bewerken ook (titel, datum).
 
Zo, dat hammetje ziet er lekker uit!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan