Omdat het vandaag stralend weer 🌧was met strak grijze lucht, zin om de Q aan te steken.
Had van mijn zwager (ja die met de maagdelijke Q)een stuk rund vlees gekregen met bot .
Zo het leek zaten er 2 ribben in en hij was zo'n 850 gram .
Had hem hier ook gepost om wat te doen met dit stukje. Advies was als recept short rib .
Vlees ontdooid en getrimd.
Met het uit het plastic halen zag ik het volgende probleem al
Het onderste stuk mooi door aderd dan een laag vet met een mager stuk er boven met weer een laag vet. Had eerst het idee om het bovenste er helemaal af te snijden, maar bleef dan niet echt veel meer over . Dus laten zitten
In de beef rub gezet
En op de Q met eiken hout paar uur in de rook
Terwijl de regen en wind op de stalen ramen kletterde, stond de bastard mooi te roken.
Omdat er een mager stuk op zat ingepakt bij 65 graden toen de korst goed vast zat .
Met boter .
Door gegaan tot 95 graden en er afgehaald.
De geur was heerlijk de botten staken er aan beide kanten goed uit .
Echter de bovenste gedeelte was gort droog,
Met een snotterig tussen laag met elastiek en zeker geen mals onder stuk .
Kort om leuk bezig geweest en het resultaat
.
Had van mijn zwager (ja die met de maagdelijke Q)een stuk rund vlees gekregen met bot .
Zo het leek zaten er 2 ribben in en hij was zo'n 850 gram .
Had hem hier ook gepost om wat te doen met dit stukje. Advies was als recept short rib .
Vlees ontdooid en getrimd.
Met het uit het plastic halen zag ik het volgende probleem al
Het onderste stuk mooi door aderd dan een laag vet met een mager stuk er boven met weer een laag vet. Had eerst het idee om het bovenste er helemaal af te snijden, maar bleef dan niet echt veel meer over . Dus laten zitten
In de beef rub gezet
En op de Q met eiken hout paar uur in de rook
Terwijl de regen en wind op de stalen ramen kletterde, stond de bastard mooi te roken.
Omdat er een mager stuk op zat ingepakt bij 65 graden toen de korst goed vast zat .
Met boter .
Door gegaan tot 95 graden en er afgehaald.
De geur was heerlijk de botten staken er aan beide kanten goed uit .
Echter de bovenste gedeelte was gort droog,
Met een snotterig tussen laag met elastiek en zeker geen mals onder stuk .
Kort om leuk bezig geweest en het resultaat