BasBQ
Beef en Steak

Beeketal worstenvuller BTH3

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Worsten maken is echt leuk. Je worsten vullen met je vleesmolen is gewoonweg tobben.
ik had al een goedkope worstenvuller gekocht maar wilde toch iets robuuster en met iets meer inhoud. Vooral het laatste.
Vandaar dat ik in Duitsland bij de firma Beeketal een horizontale worstenvuller (stopbus) heb aangeschaft. Van hetzelfde merk heb ik ook een oerdegelijke elektrische vleesmolen van 25 kilo😁
Ben er superblij mee, zeer degelijke uitvoering.
Als ik hier net zoveel plezier aan ga beleven als van mijn vleesmolen dan wordt het nog heel wat.
20220628_183257.jpg
20220628_183327.jpg
20220628_183341.jpg
20220628_183437.jpg
 
Ziet eruit als een degelijk apparaat. Daar kan je weer een hele hoop worsten mee vooruit
 
Dat ziet er netjes uit.
 
Dat ziet er geweldig uit Ewald. Ben benieuwd naar het gebruiksgemak.
 
Formaatje draaiorgel, lekker man! Veel plezier met worsten vullen!
 
Dit weekend hebben wij zijn grote broer gebruikt, de BT05.

voor de kippenworst (7kg + jalapeno + ceddar => totaal 9kg schat ik) hebben we 3 keer moeten vullen.
Mijn ervaring is dat 1l ongeveer 750gr vlees is.

Ga je veel plezier van hebben om droge worsten te maken ;););)
 
Wat een mooi apparaat, daar kan je heel wat worsten mee maken (y)
 
Dit weekend mijn eerste grillworsten gemaakt, hartstikke lekker. Maar het vullen van de darmen met mijn Kitchenaid vleesmolen was echt waardeloos. Zit dus ook aan een worstenvuller te denken van Beeketal. Maar wat is nou het verschil tussen een horizontale en verticale?
 
Dit weekend mijn eerste grillworsten gemaakt, hartstikke lekker. Maar het vullen van de darmen met mijn Kitchenaid vleesmolen was echt waardeloos. Zit dus ook aan een worstenvuller te denken van Beeketal. Maar wat is nou het verschil tussen een horizontale en verticale?

Horizontale heeft als voordeel dat er minder restproduct is. Bij de verticale zit je met een bocht waar iets meer verlies is.
Je kan dit altijd nog manueel of met een stuk brood ofzo erdoor duwen dat het niet echt verloren is.

De verticale heeft als voordeel dat de zwengel volledig boven het aanrecht komt en je meer bewegingsvrijheid hebt.
Met de horizontale moet je echt zorgen dat die zwengel naast je aanrecht komt
 
Horizontale heeft als voordeel dat er minder restproduct is. Bij de verticale zit je met een bocht waar iets meer verlies is.
Je kan dit altijd nog manueel of met een stuk brood ofzo erdoor duwen dat het niet echt verloren is.

De verticale heeft als voordeel dat de zwengel volledig boven het aanrecht komt en je meer bewegingsvrijheid hebt.
Met de horizontale moet je echt zorgen dat die zwengel naast je aanrecht komt
Verticale heeft ook als nadeel dat als je keukenkastjes boven het aanrecht hebt hij niet past, voordeel: heb je geen keukenkastjes maar een vrije ruimte boven het aanrechtblad. Neemt hij minder werkoppervlakte in beslag.
 
Verticale heeft ook als nadeel dat als je keukenkastjes boven het aanrecht hebt hij niet past, voordeel: heb je geen keukenkastjes maar een vrije ruimte boven het aanrechtblad. Neemt hij minder werkoppervlakte in beslag.

das een goeie, nooit bij stilgestaan want ik wilde geen hangende kasten in de keuken omdat ik anders mijn kop er altijd tegen stomp. 🫣
 
Oke helder. Thx. Dat van die zwengel naast het aanrecht is wel een dingetje, al lijken ze de verticale voor 3L. niet meer te verkopen. Ergens in mijn hoofd heb ik de voorstelling dat je de verticale niet per se hoeft te klemmen en dat bij de horizontale wel nodig is. Wie heeft daar ervaring mee?
 
Oke helder. Thx. Dat van die zwengel naast het aanrecht is wel een dingetje, al lijken ze de verticale voor 3L. niet meer te verkopen. Ergens in mijn hoofd heb ik de voorstelling dat je de verticale niet per se hoeft te klemmen en dat bij de horizontale wel nodig is. Wie heeft daar ervaring mee?
een horizontale MOET je niet klemmen, maar als je wat stevigere vulling hebt durft hij toch te bewegen.
Standaard zit er niets bij om hem te klemmen dus ik zet hem nogal makkelijk vast met een sergeantje.
 
Ik had deze gemist.
Ook mis ik mijn vuller, ik dacht ik neem m in t rood dan raak ik m niet snel kwijt.
Echter toch nauwelijks gebruikt.

Aankomende maand maar eens een agenda afspraak inschieten om t zo te forceren..
1701087293290.png
 
Oke helder. Thx. Dat van die zwengel naast het aanrecht is wel een dingetje, al lijken ze de verticale voor 3L. niet meer te verkopen. Ergens in mijn hoofd heb ik de voorstelling dat je de verticale niet per se hoeft te klemmen en dat bij de horizontale wel nodig is. Wie heeft daar ervaring mee?

hoe er rekening mee, 3liter is gemiddeld maar 700à750gram vlees je kan er een goeie 2kg in kwijt.

Daarom heb ik ineens geopteerd voor de 5l verticale versie.

Ik had deze gemist.
Ook mis ik mijn vuller, ik dacht ik neem m in t rood dan raak ik m niet snel kwijt.
Echter toch nauwelijks gebruikt.

Aankomende maand maar eens een agenda afspraak inschieten om t zo te forceren..

Je vrouw had je nog verwittigd dat je hem amper ging gebruiken :censored:
 
hoe er rekening mee, 3liter is gemiddeld maar 700à750gram vlees je kan er een goeie 2kg in kwijt.

Daarom heb ik ineens geopteerd voor de 5l verticale versie.
Goed punt, al zal ik zeggen dan vul je hem toch gewoon weer bij? Of is dat veel werk?
 
Goed punt, al zal ik zeggen dan vul je hem toch gewoon weer bij? Of is dat veel werk?
Oop zich niet, maar om handig te werken moet je dan de worst afsnijden.
Het is gewoon gemakkelijk als je je volledige vulling in 1 keer kan afvullen.

Als je hem nu koopt hang je er wel voor een paar jaar aan vast, dus beter ineens een goede, dan telkens te denken, "had ik maar".

Als je nooit meer als 2kg van 1 soort maakt stel het probleem zich natuurlijk niet ;-).
 
Oop zich niet, maar om handig te werken moet je dan de worst afsnijden.
Het is gewoon gemakkelijk als je je volledige vulling in 1 keer kan afvullen.

Als je hem nu koopt hang je er wel voor een paar jaar aan vast, dus beter ineens een goede, dan telkens te denken, "had ik maar".

Als je nooit meer als 2kg van 1 soort maakt stel het probleem zich natuurlijk niet ;-).
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Voor het prijsverschil (€20) tussen 3L en 5L hoef ik het niet te laten. Nu alleen nog kiezen tussen een horizontale en verticale...
 
Terug
Bovenaan Onderaan