BasBQ
Beef en Steak

Beefhammer

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Het moest er dan wel eens van komen en vandaag was de beefhammer aan de beurt. Een kleintje om te testen.

Gisteren avond ontvliest, gerubd en geïnjecteerd met rundsfond. Dan ingepakt in folie en terug de koelkast in.
Deze morgen dan vroeg uit de veren om de Q aan te steken en bij het nemen van de hammer, bleek de kruidenkorst helemaal nat te zijn wat dan ook logisch is met de werkwijze van gisteren.

Om 6,30u de Q aangestoken en om 6,48u lag de hammer erop. De eerste 3 uurtje roken en toen bleek dat er een perfecte bark rond zat. Dus me voor niets zorgen gemaakt. Daarna is het altijd spannend om te zien of we het zouden halen of niet om tegen 18u te eten. Want tegen 10,00u heb ik hem al ingepakt zo rond de 68° kern met enkel bruin bier (kelk van folie gemaakt en dan bier erbij en dicht gebonden). En tegen 17.00u had ik pas 93,5°. Dus duurt echt wel heeeeel lang daarna. Soms denk je dat hij te snel klaar gaat zijn, maar hier was het effectief de tijd die ik voorzien had. Qua timing de perfecte run. Want om 17.00u hem ff laten uitdampen, opnieuw ingepakt en met wat handdoeken in de koelbox gelegd voor nog 45 min.

Daarna pullen en tussen de wrap. Moet zeggen dat het heerlijk was, maar de persoonlijke mening van ons gezin is dat pulled pork toch net dat tikkeltje lekkerder is.

Nu, ik lees hier regelmatig dat er mensen zijn waarbij het tegen viel en ze het nooit meer zouden maken, maar bij mij liep alles perfect en de smaak was enorm lekker.

Bij deze de sessie:

IMG_0420.jpeg


IMG_0421.jpeg


IMG_0422.jpeg


IMG_0424.jpeg


IMG_0426.jpeg


IMG_0427.jpeg


IMG_0430.jpeg


IMG_0438.jpeg


IMG_0439.jpeg


IMG_0441.jpeg


IMG_0444.jpeg


IMG_0446.jpeg


IMG_0448.jpeg


IMG_0450.jpeg


3d33b3e1-e521-4b51-8c01-9ccf08fa5408.jpeg
 
Das een mooi testdagje zo geweest Free!
Altijd spannend om iets voor de eerste keer te maken op de Bbq en het dan ook nog naar wens gaat.

Ik heb hem eens met vrienden begreid, een beertje Ossobuco style, ik heb hem nog nooit gepulled gegeten. Die ga ik eens onthouden! 👍🏻

CE197D8C-B0F6-4D21-82D9-048BA6076D9D.jpeg
 
Ik kwam hem hier pulled tegen alsook in plakjes gesneden. Maar ik vermoed dat je voor dat laatste lager moet blijven in kern? Ik zat nu net biven de 93°.
 
Ik kwam hem hier pulled tegen alsook in plakjes gesneden. Maar ik vermoed dat je voor dat laatste lager moet blijven in kern? Ik zat nu net biven de 93°.
Ik heb hem een keer in plakken gesneden en ook gewoon 90+ kern aangehouden. Anders wordt het een vrij taai stuk vlees.
 
dat is toch mooi gelukt zo. Had graag een wrap meegegeten. 😋
 
dat is toch mooi gelukt zo. Had graag een wrap meegegeten. 😋
Is idd goed gelukt, maar dat met die stall blijft toch een raar fenomeen. Tegen 10.00u ingepakt op 68° en daarna heeft het nog tot 17.00u geduurd eer hij op 93,5° was.
 
Lekker man 😋🍖
 
Terug
Bovenaan Onderaan