BasBQ
Beef en Steak

beef wellington op pizzaplaat,

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
hallo,

met de feestdagen wil ik graag een beef wellington maken.
er wordt verteld op internet dat dit het beste op een pizzasteen kan waaronder geen kolen liggen. leg ik dan gewoon een snake? of gewoon op twee kanten een bultje brandende kolen?


 
Ik zou de kolen gewoon onder de steen leggen. Met pizza bakken doe je een ring er omheen anders wordt de steen te heet en verbrandt je bodem.

Saucijzenbroodjes ed doe ik ook met kolen onder de steen.
 
bedankt voor uw antwoord,

wordt het midden van de steen dan niet te warm als ik naar een graad of 200 zou willen gaan?
 
Ik bedenk me net dat ik nog een platesetter gebruik. Misschien moet ik eerst vragen wat voor barbecue je gebruikt.

En je mag gewoon jij zeggen hoor We zijn niet zo formeel hier en anders ga ik me zo oud voelen
 
Ik zou gewoon aan twee kanten briketten leggen. Volle starter over twee kanten verdelen.
beneden het ventilatie rooster een halve centimeter open en boven helemaal.
 
Ben wel benieuwd naar het resultaat. Beef Wellington van de bbq staat al tijdje op mijn lijstje!

Denk idd wel dat je steen te warm wordt als hij direct boven de kolen ligt. Indien geen kamado zou ik de kolen er ook rond leggen.
 
noskos zei:
Ik bedenk me net dat ik nog een platesetter gebruik. Misschien moet ik eerst vragen wat voor barbecue je gebruikt.

En je mag gewoon jij zeggen hoor We zijn niet zo formeel hier en anders ga ik me zo oud voelen

ik gebruik een weber 57 cm
 
Dan wat Frits zegt ;) Maar eronder lukt het ook wel hoor. Zolang je je temperatuur maar goed knijpt. Heb zo ook weleens brood gebakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan