BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs!

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Het blijft leuk om tegen de bbq slager (de bekende Jan A) heb je nog iets anders/aparts liggen. Nou ik heb nog een stukie beef ribs liggen.... Doe mij die maar, was snel gezegd.

De ribs gehalveerd om 2 bereidingen te kunnen doen.

Vandaag gewoon een standaard cosmic cow rub erover






Op de Q ermee. De vetkant bovenop. Kan dat mooi via het vlees naar beneden druppelen.

Met een mooi stuk eikenhout erop.



Mooi low en slow en na 3,5 uurtjes een kern van 73 (iets te hoog) bereikt.

Klaar.



Het enige nadeel is dat ik eraf moet blijven. Morgen mag het pas geconsumeerd worden. Ik had het vlees klaargelegd om morgen op de Q te doen. Ben achteraf bang dat mij daar de tijd niet voor gegund wordt dus dan maar voorwerken.
 
ziet er heerlijk uit, stuur maar op, dan zal ik wel een oordeel geven  :p
 
Ziet er goed uit, maar waarom zou je morgen de tijd niet gegund worden?
 
ZBBQZ zei:
Ziet er goed uit, maar waarom zou je morgen de tijd niet gegund worden?

Morgen helpen met meubels verhuizen. "Zou een ochtendje duren". De ervaring leert dat er altijd nog wel "even" dit en "even" dat moet gebeuren.

Dat komt neer op eind van de middag bij de deur. Dan gaan de ribben niet meer lukken voor het diner ;(
 
Aha, zo. Succes dan morgen met de meubels verhuizen. De beloning voor het werk heb je dan alvast klaar liggen!  ;)
 
mooie run, mooi resultaat!
Succes met verhuizen  :D
 
Ziet er mooi uit maar moet je dit dan niet opwarmen? Zo ja hoe doe je dat dan?
 
groundhog667 zei:
Ziet er mooi uit maar moet je dit dan niet opwarmen? Zo ja hoe doe je dat dan?

Ik ga het vlees eraf snijden en verwerken in wraps vandaag. Opwarmen is daarvoor niet nodig. Als ik ze opzou moeten warmen had ik dat even in een oven of op de Q gedaan.
 
Beef ribs. Geweldig!  Is wel wat anders dan baby ribs. Ook maar eens halen dus.
Niet zo makkelijk te krijgen denk ik?
 
Dat belooft een heerlijk stapeltje Fajitas te worden dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan