BasBQ
Beef en Steak

Beef ribs.

 
 
 

chefkok18

Kooltjesharker
Berichten
142
Vandaag had ik beef ribs op de planning staan. Om 0930 uur gingen ze er op met als kruiden alleen wat zout en peper. Voor. De rook heb ik eikenhout gekozen.
Ik heb ze vaker gemaakt en toen op 120 graden gedaan. Maar vandaag kon ik niet huis blijven dus heb ik gekozen om de temp wat lager te houden. 100 graden was het doel en dat is prima gelukt. Om toch te zien wat het vlees deed mijn thermometer (cook perfect) gekoppeld aan de iPad en via de app van de thermometer kan je dan op je telefoon overal zien wat er met je bbq gebeurt. Handig en tot mijn verbazing bleef de temp bijna strak op 100 graden.
7cb54b4d90126fd5467cc917049be28b.jpg

8328d411b1178dee9c65bc21f084a8f8.jpg

a8dd0e2fc672a4bab205fadd8e9fa231.jpg


Na 3 uurtjes ben ik ff snel naar huis gereden om de kleur te controleren en heb ik ze gelijk ingepakt. Weer terug op de Q en toen weer weg we hadden nog een verjaardag waar we heen moesten. Via de app zag ik dat de temp van de Q prima stabiel bleef. Rond 1600 uur kreeg ik een melding dat de kern 90 graden was. Toen moest ik kiezen, ga ik naar huis om te kijken of nog ff op de verjaardag blijven. Ik zag ook dat de temp van de Q langzaam aan het dalen was, van 100 graden naar 90. Dus de gok genomen en gebleven. Langzaam maar zeker liep de temp van de Q steeds verder terug. Om 1700 uur was die ongeveer 86 graden en het vlees was 94. Dus toen nog een biertje en naar huis.

Om 1800 uur waren we thuis en ben ik gelijk gaan kijken. Vlees boter mals en de Q op 80 graden.

Toen het vlees van de Q gehaald laten rusten in de koelbox en de Q opgestookt naar 180 graden om BBQ bonen te maken voor er bij.

d7a753feced8f63df51902f1069e4ed3.jpg


Eerste keer en na 50 minuten op 180 graden stoven waren ze klaar. Vlees snijden en eten.

De boontjes waren erg lekker deze gaan we zeker nog eens maken. En dan het vlees. Nou dat was perfect. Heerlijk volle smaak van rund en rook. Met precies genoeg peper en zout. Hier hoeft verder niks bij. Dit moet je niet gaan opleuken met een rub. maar alleen wat peper en zout en je bent klaar.

2f35dc2d483a66fba06bccfe2cf1726c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
multitasken 👊
mooi gedaan hoor. ziet er goed uit
 
Mazzel gehad dat je vlees doorgaarde terwijl de temperatuur van je bbq daalde. Ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan