Na een onduidelijke communicatie momentje vanuit mijn kant naar de slager. Een paar short ribs mee genomen want besteld is betalen. Ik had graag 3 X 2 botten groot willen hebben oke 2 X 3 was ook prima geweest. Maar helaas was het 1 grote geworden.
Dan zul je toch zeggen dan deel je ze zelf op? Ja dat had ik zeker gedaan mits ze nog niet ingevroren waren. En bevroren vlees kan ik niet snijden.
Na een poosje in de vriezer hebben te gelegen kwam er een foto wedstrijd langs .
Eruit gehaald en na twee dagen in de koelkast hebben gelegen zouden ze toch wel ontdooid zijn ondertussen?
Ze voelen goed aan dus peper, zout en een beetje knoflook erop en op de bbq.
Thermometer er in en 3 streepjes op het schermpje en het ging het laatste stukje toch iets zwaarder als verwacht.
Ohoh
Dan toch maar op het rooster en het dooit vanzelf wel bij 120 graden.
Na 4 uurtjes in de rook hebben gehad en kern temperatuur van rond de 70 graden lekker in het aluminiumfolie gewikkeld en terug op de Q.
En toen rond 18.30 uur eindelijk gepiep van de thermometer. 97 graden bereikt.
Ribbetjes eraf gehaald en even uitademen. Ondertussen de vetpan voor de frieten aangeslingerd en gebakken.
Aansnijden foto's nemen en heerlijk gegeten.
De restanten gaan mogelijk in een kroket of bitterballen verwerkt worden want het was iets teveel voor mij alleen.
Dan zul je toch zeggen dan deel je ze zelf op? Ja dat had ik zeker gedaan mits ze nog niet ingevroren waren. En bevroren vlees kan ik niet snijden.
Na een poosje in de vriezer hebben te gelegen kwam er een foto wedstrijd langs .
Eruit gehaald en na twee dagen in de koelkast hebben gelegen zouden ze toch wel ontdooid zijn ondertussen?
Ze voelen goed aan dus peper, zout en een beetje knoflook erop en op de bbq.
Thermometer er in en 3 streepjes op het schermpje en het ging het laatste stukje toch iets zwaarder als verwacht.
Ohoh
Dan toch maar op het rooster en het dooit vanzelf wel bij 120 graden.
Na 4 uurtjes in de rook hebben gehad en kern temperatuur van rond de 70 graden lekker in het aluminiumfolie gewikkeld en terug op de Q.
En toen rond 18.30 uur eindelijk gepiep van de thermometer. 97 graden bereikt.
Ribbetjes eraf gehaald en even uitademen. Ondertussen de vetpan voor de frieten aangeslingerd en gebakken.
Aansnijden foto's nemen en heerlijk gegeten.
De restanten gaan mogelijk in een kroket of bitterballen verwerkt worden want het was iets teveel voor mij alleen.