BasBQ
Beef en Steak

Beef jerky

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Vorige week bij de Makro een mooie Black Angus muis meegenomen, een gedeelte als hoofdingredi?nt voor een bakje jerky.
Het recept van vuurenrook.nl  gebruikt, de JD saus vervangen door Smokey Village BBQ saus en een scheutje Jack Daniels.

Het laatste stukje na het snijden kleingesneden en opgepeuzeld als steak tartare, dus die kan ook weer van het lijstje...



Na 24 uur marineren nog een nachtje drogen in de koelkast



Bestrooid met chilipoeder, aan spiezen opgehangen, in de UDS bij 50 graden voor een uurtje of 5-6







Van de kilo vlees was nog 500 gram jerky over. En die is ook alweer bijna op....  ;)
 
Ziet er erg lekker uit!! Jerky staat ook nog bij mij op het lijstje voor deze zomer. Is 50 graden niet erg laag? Ik vraag me af of ik dat op mn WSM haal.

 
Ik denk zomaar dat ik dat ENORM blief!
 
StanM zei:
Ziet er erg lekker uit!! Jerky staat ook nog bij mij op het lijstje voor deze zomer. Is 50 graden niet erg laag? Ik vraag me af of ik dat op mn WSM haal.
Was de tweede keer op mijn UDS (met controller). Nu begonnen met 6 hete briketten, en niet hoger geweest dan 60. Dat moet in een WSM ook lukken...
 
Ohw dat is zo lekker, ga hem niet op de todo zetten, hij stond er nog :D
Bedankt voor het delen ceriel.
 
Hoe vond je de smaak?

Ik heb inmiddels verschillende jerkey's gemaakt met allerhande marinade en kruiding (bv ook die van de DanBras sat? enzo, maar ook eigen probeersels. Vorige keer zelfs jamaicaanse kruiden, rum en bruine suiker :) ), maar ik heb gemerkt dat je niet te zuinig moet zijn met de marinade en eventuele kruiding. Het mag best wat smaak hebben zeg maar.
 
Zou best eens lusten...
 
Geweldige foto's ook Ceriel... dat tartaartje met dat eidooiertje erop, heel mooi!
 
El Fumarole zei:
Hoe vond je de smaak?
Heb tot nu toe alleen deze gemaakt, met een paar kleine aanpassingen zoals de JD en de chilipoeder. Ben met je eens dat het niet snel te pittig is. Ben wel voorzichtig met rook, het zijn maar dunne lapjes
 
Ceriel zei:
El Fumarole zei:
Hoe vond je de smaak?
Heb tot nu toe alleen deze gemaakt, met een paar kleine aanpassingen zoals de JD en de chilipoeder. Ben met je eens dat het niet snel te pittig is. Ben wel voorzichtig met rook, het zijn maar dunne lapjes
Ik heb ze inmiddels ca 4 uur warm gerookt tijdens het drogen, maar ook wel koudgerookt na het drogen, maar ook daarbij is het verschil niet zo schokkend. Ik heb wel het idee dat warm roken de meeste smaak gaf. Op zich ook wel logisch.
Op zich is het eigenlijk fantastisch spul waar je je niet echt een breuk aan kan vallen. En nog redelijk simpel te maken ook. En geniaal bij bier, waardoor het bij mij hoog op de lijst van ideaal voedsel is gekomen :)
 
water in de mond. !
 
Lekker hoor, neem je wat voor ons mee naar de TS???
 
Terug
Bovenaan Onderaan