BasBQ
Beef en Steak

Beef flatribs bereiding tijd

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
Goedeavond allen,

ik wou voor het avondeten morgen wat Black Angus beef flatribs van 2kg klaarmaken op de barbecue (low&slow). Ik vroeg me af of iemand ervaring had met dit stuk vlees?

Ik lees op verschillende plekken verschillende temperaturen die worden aangehouden, de ene zegt roken op 110 graden maar er zijn ook mensen die beweren dat beef ribs beter bereid kunnen worden met temperaturen van 130 140 graden celcius. Iemand ervaring hiermee?

verder vroeg ik me af hoelang een stuk van twee kilo ongeveer moest worden gegaard, wellicht hebben mensen hier ervaring met het bereiden van Beef Flat ribs:D

alvast bedankt!

Tom
 
Hou zelf de temp zo rond de 110 gr en laat hem tot min 95 gr kern temp doorgaren, je bent dan wel zo'n uur of 9 verder.
 
Ik heb hier ook een draadje aan gewaagd. Ik neem aan dat je ze halverwege inpakt? Zodra je de Kerntemperatuur inderdaad rond de 95 graden hebt zit je goed. Elk stuk vlees reageert iets anders maar 9 uren ben je wel zoet hoor. Succes en ik ga het zeker volgen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
bedankt voor de tips en advies, ik heb ze rond kwart voor tien op de barbecue gelegd. Rub met zeezout en peper en op kamer temperatuur laten komen. Ik heb gekozen om ze te roken op 125/130 graden celcius hieronder alvast een foto van het begin product:)

IMG_20170226_095049_zpsm8t72g4u.jpg


Ik merkte dat er een hard stuk vet in zat, is dit erg? het harde ver bovenop heb ik goed weg kunnen snijden, maar tussen het bot en het vlees in gaat lastig zonder ook het goede vlees weg te snijden.
 
succes met je run
 
Terug
Bovenaan Onderaan