- Berichten
- 1.099
Via onze forum-sponsor een rack met runderspareribs weten te bemachtigen. Deze stond al even op het verlanglijstje, en lag hier al even in de vriezer. Vandaag te warm om iets te doen, dus een mooie dag voor een L&S bereiding van deze mooie ribben.
Begonnen met het ontvliezen en trimmen van de ribben. Het vlies ging er vrij makkelijk af, en de grootste stukken vet lieten zich ook eenvoudig wegsnijden.
Tijd voor een mooie rub. En die kwam dit keer van Jord Althuizen. De beef rub uit het Smokey goodness boek. Met O.a. koffie, paprikapoeder, knoflook, uiengranulaat en nog een mooie lijst aan andere heerlijkheden.
Mooi 3 uurtjes op 110 graden. Uiteraard weer heerlijk stabiel, wat blijft het toch een top-ding die Bastard. Mezelf moeten bedwingen om niet af en toe te spieken. Maar hé: if you’re looking, you’re not cooking. Dus na 3 uur was de onderstaande aanblik genoeg om al mijn ongeduld teniet te doen. Kijk dan wat een plaatje!
In de folie, en nog voor 2,5 uur terug om lekker te garen. Ik deed hem met de vlees-kant naar beneden, maar zonder toevoegingen in de folie. De rub rook al zo lekker! Ik vond dat hij niet meer nodig had dan dat.
Na 2,5 uur op 92 graden de folie doorgeprikt met de kernthermometer. Als boter!
dus de folie mooi even open, en de ribben een beetje laten drogen voor een half uurtje.
En na dat halve uurtje, was dit het resultaat. Kijk dan! Dat is toch fantastisch? Hier wordt ik nou gelukkig van!
En dan uiteraard nog even het shot na het aansnijden. Gewoon, omdat het kan
En de smaak: gewoon top! Echt heel lekker. Zoetje, pitje, bbq-smaakje, maar vooral ook lekker beefy. Echt een heel mooi stukje vlees
Bedankt voor het lezen!
Begonnen met het ontvliezen en trimmen van de ribben. Het vlies ging er vrij makkelijk af, en de grootste stukken vet lieten zich ook eenvoudig wegsnijden.
Tijd voor een mooie rub. En die kwam dit keer van Jord Althuizen. De beef rub uit het Smokey goodness boek. Met O.a. koffie, paprikapoeder, knoflook, uiengranulaat en nog een mooie lijst aan andere heerlijkheden.
Mooi 3 uurtjes op 110 graden. Uiteraard weer heerlijk stabiel, wat blijft het toch een top-ding die Bastard. Mezelf moeten bedwingen om niet af en toe te spieken. Maar hé: if you’re looking, you’re not cooking. Dus na 3 uur was de onderstaande aanblik genoeg om al mijn ongeduld teniet te doen. Kijk dan wat een plaatje!
In de folie, en nog voor 2,5 uur terug om lekker te garen. Ik deed hem met de vlees-kant naar beneden, maar zonder toevoegingen in de folie. De rub rook al zo lekker! Ik vond dat hij niet meer nodig had dan dat.
Na 2,5 uur op 92 graden de folie doorgeprikt met de kernthermometer. Als boter!
En na dat halve uurtje, was dit het resultaat. Kijk dan! Dat is toch fantastisch? Hier wordt ik nou gelukkig van!
En dan uiteraard nog even het shot na het aansnijden. Gewoon, omdat het kan
En de smaak: gewoon top! Echt heel lekker. Zoetje, pitje, bbq-smaakje, maar vooral ook lekker beefy. Echt een heel mooi stukje vlees
Bedankt voor het lezen!